Na današnjoj sjednici Skupštine Varaždinske županije, predsjednik kluba županijskih vijećnika HNS-a, Marijan Škvarić, pokrenuo je predstavljenu inicijativu od strane županijskog predsjednika HNS-a, Krunoslava Lukačića, za uspostavom javnog županijskog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu.
Naime, radi se o projektu koji bi prethodio i bio osnova za integrirani javni prijevoz putnika, odnosno putovanje jednom kartom autobusnom linijom, minibusom i vlakom, kombinirajući više vrsta prijevoza i čineći isti lakšim za korisnika, bržim i dostupnijim.
- Upravo je dostupnost bila glavni motiv pokretanja takvog projekta, odnosno, bitno je da djeca iz Cestice, Bednje ili Svetog Đurđa imaju dostupnost sadržaja kao i ona djeca koja žive u Varaždinui mogu se baviti izvannastavnim aktivnostima koje se ne održavaju u matičnim školama, mogu pohađati centre izvrsnosti i dr. Također, ovdje treba spomenuti i stariju generaciju koja ima povećanu potražnju za zdravstvenim uslugama, kao i sve one koji žele umjesto automobila zbog praktičnosti koristiti kvalitetniji javni prijevoz - ističe Lukačić.
Procijenjeno je da bi sustav Županijskog linijskog prijevoza koštao oko 45 milijuna kuna godišnje, a financirao bi se sredstvima Europskih fondova, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Varaždinske županije, općina i gradova te od prodanih karata, gdje bi se potonjim pokrilo oko 20% godišnjih troškova.
- Varaždinska županija podijelila bi se u 4 zone, koju bi činila 4 najveća grada sa okolnim općinama (Varaždin, Lepoglava/Ivanec, Novi Marof i Ludbreg), a cijene karata bi iznosile od 100 kuna za učenike, 200 kuna za umirovljenike, a za ostale bi se cijene prepolovile u odnosu na sadašnje cijene, primjerice za putovanje cijelom županijom karta bi iznosila600 kuna mjesečno – navodi Lukačić.
Javni županijski linijski prijevoza putnika prvi je korak, a u drugom koraku se radi integracija sa željezničkim prijevozom kako bi putnici putovali jednom kartom vlakom, autobusom ili „busekom“.