Predstavnici Grada Varaždina, zamjenik gradonačelnika Varaždina Miroslav Marković i gradski vijećnik Bruno Ister danas su ispred prostora svoje stranke SDP-a u Trakošćanskoj ulici održali medijsku konferenciju i komentirali par aktualnih tema koje će doći i na dnevni red na sutrašnjoj sjednici Gradskog vijeća.
- Naš najveći problem su bale u Brezju koje blokiraju gospodarsku zonu koja je vrlo potentna i za koju svakodnevno dobivamo upite. Međutim, možemo je ograničeno koristiti jer su na njoj bale. Bale su pod dva sudska procesa i blokirane, a moramo ih maknuti ako želimo osposobiti gospodarsku zonu Brezje i napraviti jedan značajniji prosperitet grada - objasnio je Ister.
Osvrnuo se i na prvi gorući problem aktualne vlasti koji ih je dočekao čim su preuzeli vlast od bivšeg gradonačelnika, a to je bilo baliranje nerazvrstanog komunalnog otpada kojeg nisu mogli balirati u pretovarnoj stanici u Poljani Biškupečkoj, a koji su riješili odvozom u Davor, iako je predviđeno da se taj otpad odvozi unutar županije na odlagalište u Jerovcu.
- Nismo imali kamo voziti novi miješani otpad na dnevnoj bazi. Jer se punila pretovarna stanica, a inspekcijski nalaz nam je naložio da se mora makniti. Zbog čega je došlo do toga? Isključivo nemarom bivše gradske uprave i poduzeća Čistoće. Mi smo u vrlo kratkom roku povezali konce i zahvaljujući ministarstvu i ministru smo uspjeli to riješiti. Građani gotovo da nisu osjetili probleme. Nešto malo građani u Poljani Biškupečke zbog emisija iz pretovarne stanice, a samo dva dana se nije skupljao otpad. Riješili smo to sada i to je sad pod kontrolom, a radi se na smjeni uprave Čistoće koja će nadamo se sada voditi puno bolje na razini koja je potrebna gradu - rekao je Ister.
Osvrnuo se na probleme kod postavljanja podzemnih spremnika za otpad u određenim kvartovima i kompleksima stambenih zgrada.
- Ti su spremnici postavljeni na nekim lokacijama, ali nisu propisno postavljeni i nisu mogli dobro funkcionirati iz banalnih razloga jer nisu imali rješen priključak struje jer nisu računali s time, a imali su neke druge ideje poput fotonaponskih modula, a onda se spremnici ne bi mogli koristiti kada ne bi bilo sunca - objasnio je Ister.
Na sutrašnjoj sjednici će biti izglasano da se upravljanje aerodromom povjeri na stalno Parkovima.
- O aerodromu se već 20 godina nešto priča. Naš aerodrom je izgubio dozvolu za slijetanje i polijetanje, slijedom loših poteza oba koncesionara. Trebalo je obnoviti stajanku, spremište za avione, da bi se uopće moglo pokrenuti cijeli taj proces. Kod izlaska na teren je u biti bio jako devastiran i ništa nije pošteno uloženo. Mi ćemo vrlo brzo imati dozvolu, možda nešto duže jer ovisi o nadležnim službama, a u pregovorima smo s puno zainteresiranih koji su spremni uložiti u njega i poslovati. Taj dio posla vode Parkovi koji su zaposlili kvalitetnog mladog pilota koji je u Londonu završio menadžment za avio promet i zahvaljujući njemu smo blizu da aerodrom opet pustimo u promet - napomenuo je Ister.
Čehok je nedavno kritizirao aktualnu vlast za posao izgradnje servisnih cesta u gospodarskoj zoni za što je potrebno micanje bala smeća na tom prostorju, jer se po njemu na nezakonit način unajmila Čistoća da miče bale smeća s jedne na drugu lokaciju jer nisu vlasnici otpada i nisu tvrtka koja se bavi zbrinjavanjem otpada, nisu registrirani za sanaciju i nemaju strojeve za takav posao.
- Mi smo dobili 20 milijuna kuna bespovratnih sredstava za važan projekt servisnih prometnica oko koje se sve u zoni događa. Svi budući investitori tamo će to koristiti i to će biti kičma te zone i treba maknuti bale za to. To smo uspjeli pokrenuti. Došla je inspekcija očito po prijavi bivše uprave i ustanovljeno je da se ništa nezakonito ne događa. Bale se premještaju s jednog mjesta na drugo koje je predviđeno prema sanacijskom planu. Svatko tko gubi, ima se pravo ljutiti, ali nemaju pravo raditi na štetu građana što rade opstrukcijama. Te projekte su započeli oni, a sada ih opstruiraju - istaknuo je Ister.
I za kraj se još osvrnuo na projek Kućanske rampe, gdje je projekt bivšeg gradonačelnika pao u vodu jer se prema tom projektu tom prometnicom neće moći koristiti vozila hitnih službi poput vatrogasnih vozila jer bi podvožnjak koji se planirao izgraditi bio prenizak.
- To se već od 1970-ih godina planira i uvijek je naišla ne prepreke. Prethodna uprava je ishoditi lokacijsku dozvolu, što smo pozdravili jer se nešto pokrenulo. Međutim, kada smo pogledali detaljnije, nije držala vodu. Ispod te rampe se ne bi mogla voziti vatrogasna vozila jer bi bilo visoko 3.2 metra, a treba najmanje 4.5 metra što imaju svi ozbiljni podvožnjaci. Ima još i 10 kolnih prijelaza koji bi se morali zatvoriti. Osnovali smo povjerenstvo koje će razmotriti u potpunosti tu situaciju i ubrzano tražimo rješenje - zaključio je Ister.