Dobili smo dokumente koji nije mogla dobiti nijedna prethodna gradska uprava, a dobili smo ga zato jer smo radili s Fondom za zaštitu okoliša, Ministarstvom gospodarstva i održivog razvoja, Hrvatskim vodama i svim čimbenicima koja su javno pravna tijela i koja su trebala dati suglasnosti prvo na plan sanacije, kao i na elaborati i zahvaljujući tome sada možemo pokrenuti daljnje postupke. Želim jasno naglasiti - bale će se sigurno početi rješavati ove godine!
Poručuje to varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj nakon što je Grad Varaždin dobio e građevinsku dozvolu za sanaciju bala na lokaciji Brezje. Dogodilo se to u četvrtak, što je prije nego je i sam očekivao još početkom tjedna. Naime, tijekom razgovora za Varaždinske vijesti o nagodbi, koju je uoči uskrsnih blagdana prihvatilo Gradsko vijeće, osvrnuo se i na rješavanje tog, dugogodišnjeg problema u Brezju.
-Bale na jugoistočnom ulazu u Varaždin još su jedan od onih teških i naslijeđenih problema, koje se ne može riješiti tako da okrenete glavu na drugu stranu i ne vidite tu hrpu raspadajućih bala otpada na ulazu u grad, koje su trajna ekološka ugroza. Jednako kao i u slučaju nagodbe za ove sporove koji se vuku već desetljeće i pol u našem gradu i koji su nam poput nekakvog mača nad glavom cijelo to vrijeme, bivši gradonačelnik je stvorio probleme u svom prvom poluvremenu političkog života, a onda u drugom poluvremenu nije iste mogao ili želio riješiti. Prije manje od godinu dana, na zadnjim lokalnim izborima odsviran mu je kraj političke karijere, ali problemi su i dalje ostali. Nagodba je bila kvalifikacijska utakmica nove uprave koju vodimo moj zamjenik Miroslav Marković i ja, a rješavanje problema bala trebat će nam još nekoliko bitnih utakmica za koje sam siguran da ćemo ih pobijediti. Uvjeren sam da ćemo u zajedničkom naporu svih političkih aktera u našem gradu na kraju uspješno privesti taj proces kraju. Za takav optimizam imam dobre argumente. U ovih deset mjeseci pripremljen je novi projekt sanacije lokacije Brezje i elaborat sanacije te za je iste ishođena suglasnost Ministarstva gospodarstva, izrađen je idejni projekt te su dobiveni prethodni uvjeti, a prije dva tjedna predan je glavni projekt na ishođenje građevinske dozvole, koju očekujemo u svibnju. Poslije toga idemo prema Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te prema Vladi RH sa zahtjevom za sufinanciranje, nakon čega se može raspisati natječaj za konačno rješavanje problema varaždinskih bala otpada. Uvjeren sam da i u središnjoj vlasti postoji svijest o potrebi rješenja ovog problema, da on nema političke boje, ne pripada ovoj ili onoj stranci, već je to naš zajednički problem koji mora biti i riješen uz zajednički napor i usklađenost svih nas u Gradu, ali i uz dobru suradnju koju imamo sa županom, Fondom, Ministarstvima i, naravno, Vladom RH, rekao je Bosilj.
Upiran kako to da se lakše dogovara s HDZ-om nego s Budimo grad, odnosno da se stječe takav dojam, ukazao je na korektnost predsjednika varaždinskog HDZ-a kod nagodbe.
Što se tiče HDZ-a i gospodina Damira Habijana, mogu reći kako se on u ovom slučaju pokazao kao korektan vijećnik kojemu je stalo do grada, kao svojevrsni glas razuma iz opozicije kojemu je na pameti bio interes Varaždina, a ne uski probitci njega ili njegove stranke. Također, Habijan je kao pravnik mogao objektivno procijeniti pravnu dimenziju okolnosti u kojima smo se našli, kao i samu odluku.
Kad je odnos s platformom Budimo grad u pitanju, tijekom posljednjih deset mjeseci proveli smo sate i sate u dugim raspravama, razgovorima i dogovorima. I ono što je sigurno, da platforma okuplja ljude koji istinski vole ovaj grad. Poštujem i njihov idealizam u pristupu pojedinim problemima, uvažavam i njihov aktivizam u promišljanju budućnosti grada. Međutim, probleme koji su ovdje i sada, a koji su vrlo često nastali davno prije, trebamo rješavati brzo, efikasno i odgovorno u interesu naših sugrađanki i sugrađana, funkcioniranja grada i njegova razvoja. U tom smislu neke odluke koje donosimo možda neće biti idealne, ali će riješiti probleme i krenuti dalje. I to sada, ne godinama kasnije. Vrijeme nam je, naime, isto bitno, ali unatoč tome nikad, baš nikad te odluke neće biti protivne interesima grada i njegove budućnosti, naglasio je Bosilj.
To je prepoznala većina u Gradskom vijeću.
-Drago mi je da su vijećnici SDP-a, Reformista i HDZ-a svojim glasom pokazali visoki stupanj zrelosti i političke volje da se ova saga konačno završi. Svaka je nagodba određeni kompromis u kojem podjednako mogu biti zadovoljne i nezadovoljne obje strane. Nema nagodbe u kojoj se može postići idealno rješenje, rješenje koje će biti prihvatljivo za obje strane. Bio bih sretan da mi o ovoj temi uopće nismo ni trebali nikada niti raspravljati niti odlučivati. Sasvim je jasno kako su problemi nastali, tko ih je kreirao i kako ih je režirao. Međutim, problemi su tu, pred našim vratima i mi njih moramo rješavati. Druga je mogućnost da se zanosimo mišlju kako će pravično hrvatsko pravosuđe već sutra donijeti idealno rješenje prema željama Grada Varaždina. Možda je to scenarij u bajkama, ali u hrvatskoj zbilji je nemoguće. Vijećnici s nezavisne liste bivšeg gradonačelnika, svjesni su da nisu mogli glasati protiv nečeg što su sami svojevremeno pokrenuli, doduše, u nešto izmijenjenom obliku i tada je nisu uspjeli realizirati. Pohvalio sam to Čehokovo nastojanje da pokuša riješiti problem koje je on stvorio jer se takav problem nije mogao riješiti sam od sebe. Ali što se tiče pozicije i opozicije, nema tu nikakvih promjena. Nezavisna lista bivšeg gradonačelnika je u oporbi i tako će ostati, ustvrdio je.
Zbog sporova s TH Investom, kako je upozorio, postojala je ozbiljna opasnosti za gradske financije koja se mjeri desecima milijuna kuna.
-U slučaju nepostizanja nagodbe, taj bi financijski uteg s godinama postajao sve teži. Iznosi koje bi Grad morao platiti u slučaju vrlo izglednih gubitaka tih sporova u ovom trenutku bili su oko 140 milijuna kuna s tendencijom dodatnog rasta zbog zateznih kamata i sudskih troškova. Samo za zemljište u Ul. Vilka Novaka prijetila nam je gotovo sigurna isplata odštete u visini 77 milijuna kuna jer je Grad izgubio spor s Ekos-om za slično zemljište na istoj lokaciji. A kroz nekoliko godina opterećenje gradske blagajne moglo se popeti i do 200 milijuna kuna i više nismo imali vremena čekati „efikasno“ hrvatsko pravosuđe, ustvrdio je.
Dao je i objašnjenje zašto se Grad Varaždinu našao u takvoj situaciji.
- Sada nisu važne rasprave o mnoštvu loših odluka bivše gradske vlasti, nečinjenju, guranju problema pod tepih, netransparentnosti... Važno je da smo prekinuli taj začarani krug i, uz veliku podršku i razumijevanje većine gradskih vijećnika, napravili oštar rez i postigli kompromis. Kada ovaj sporazum uskoro stupi na snagu, Grad će imati na raspolaganju zemljišta u Ul. Vilka Novaka gdje ćemo dalje razvijati novo naselje, graditi javne sadržaje poput vrtića, novih POS zgrada i zgrade za mlade. Bitno je i istaknuti da smo ovom nagodbom došli u posjed zemljišta koja su nam potrebna za izgradnju ceste koja će spojiti gospodarsku zonu u Jalkovcu sa zapadnom obilaznicom Varaždina. Time bi se kroz nekoliko godina konačno preusmjerio kamionski promet s gradskih cesta u naseljima Biškupec, Jalkovec i Poljana Biškupečka, a izgradnjom podvožnjaka Wissertova – Supilova, kojeg ćemo uskoro predstaviti javnosti, i taj kvart će biti u potpunosti integriran, a tzv. kućanska rampa će zauvijek postati prošlost. Također, objedinjavanjem zemljišta u gospodarskoj zoni Brezje, uz otkup bivše Varaždinkine farme, stvorili smo uvjete da se ta zemljišta komunalno urede i prodaju zainteresiranim investitorima. U ovom trenutku u Gradu su zaprimljena pisma namjere i interes desetak investitora i zato nam je apsolutni prioritet stavljanja zone Brezje u punu funkciju. Naravno, za to nam je potreban onaj najvažniji korak koji je pred nama, a to je rješavanje baliranog otpada u Brezju.