- Treba li učitelje novčano kažnjavati ako ne ocjenjuju kako se očekuje, ne upotrebljavaju propisane udžbenike, ne rade prema prilagođenim kurikulumima za djecu s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama ili ne paze dovoljno na klince na izletu? Moje je mišljenje da je predložena zakonska norma nepromišljena i da neće polučiti ništa dobroga - oglasila se na svojem Facebook profilu bivša ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak oko izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju, koji je u javnom savjetovanju.
Bivša ministrica navodi kako spomenute izmjene neće podići kvalitetu rada, ali će možda dodatno podići prosjek ocjena.
- Naime, oni koji nisu baš jako tvrdoglavi i/ili sigurni u svoje kriterije ocjenjivanja, radije će malo podići ocjenu nego da netko njima "digne" 500 eura. Drugo, ovaj instrument je lakše zloupotrijebiti da se pritisne inovativne nego da se obeshrabri loše učitelje. Hoće li matematika biti manji bauk ako će učitelj matematike razmišljati je li se spreman odreći 200 ili 300 eura ako ima napasnog roditelja? Treće, kako će se ovo uopće provoditi? Primjerice, zašto bi učitelj informatike uopće trebao udžbenik ili, još veću strahotu, radnu bilježnicu za informatiku? Četvrto, kako će kazna pomoći učitelju da bolje radi? Na primjer s učenikom koji ima prilagođeni program - pita se Divjak.
Dodaje kako učitelju treba omogućiti kontinuiranu edukaciju, mentoriranje u radu, nakon toga vrednovati kvalitetu primjene i drugo.
- Ako to ne prođe kako treba, treba započeti novi ciklus obuke. Naravno, ako se radi o teškom nemaru postoje i stegovne mjere, pa i otkaz. Slažem se da one koji ne rade dobro svoj posao, primjerice poklanjaju ocjene ili se ne trude u radu s učenicima, treba usmjeriti. Kako? Pa preko obaveznih i ciljanih edukacija, mentorskog sustava uspješnih kolega. Ali i tako da se prepoznaju i nagrađuju na različitim razinama oni dobri, vrijedni, inovativni i motivirani. Dakle, bolje educirati nego naplaćivati kazne! Ali ovo prvo je teško, a drugo lako - poručila je bivša ministrica.