- Nedjelja kao neradni dan za trgovce ima smisla samo kada bi to vrijedilo za sve trgovine u Hrvatskoj, a ne da trgovine nedjeljom u jednoj općini ne rade, a već u susjednoj imaju otvorena vrata – tvrdi Josip Peras, vlasnik trgovačkog obrta “Marica” iz Martijanca, jedne od ukupno sedam trgovina na području te općine koje su prve u Hrvatskoj s početkom ove godine zatvorile vrata nedjeljom.
Hoće li uskoro svoja vrata zatvoriti i ostale trgovine u Hrvatskoj? Iako je bilo već nekoliko propalih pokušaja oko uvođenja nedjelje kao neradnog dana u trgovini, Ministarstvo gospodarstva navodno ponovno radi na tome i analizira hoće li i koliko zatvaranje trgovina ugroziti gospodarstvo. Vlasnik martijanečke “Marice” Peras u kojoj rade dvije prodavačice kaže da iako su mali, na poslovanju se ipak “poznaje” neradna nedjelja.
- Sada je prošlo gotovo pola godine od kada su trgovine na području Martijanca potpisale sporazume s Općinom Martijanec i za svoju trgovinu mogu reći da se “osjeti” na poslovanju zbog toga što trgovina ne radi nedjeljom – rekao je vlasnik “Marice”.
Manjak prihoda zbog neradne nedjelje posebno bi mogli “osjetiti” veliki trgovački lanci. Uz veliki trgovački centar u Općini Kneginec Gornji i na području Varaždina je velik broj trgovačkih centara čije bi zatvaranje vrata nedjeljom moglo i značajnije utjecati na njihove prihode s obzriom da su za vikend trgovački centri prepuni. Zato je i važno prije bilo kakve odluke napraviti ozbiljnu i sveobuhvatnu analizu mogućih posljedica ukidanja rada nedjeljom u sektoru trgovine, tvrdi direktorica HUP – Regionalnog ureda Varaždin Sanja Ostroški.
- Tom odlukom bile bi obuhvaćene trgovine robom široke potrošnje i trgovački centri, kiosci, benzinske pumpe i svi ostali oblici prodajnih prostora i bez dublje analize takve odluke mogu imati dalekosežan utjecaj na štetu pojedinih prodajnih formata. Također, potrebno je promotriti rad sektora trgovine i kroz turistički aspekt ne samo za vrijeme ljetnih mjeseci već kroz sezonski atraktivne događaje poput adventskih događanja u većim gradovima i drugih aktivnosti i događaja u susret blagdanskim periodima. Trgovina je specifičan i dinamičan sektor koji se svojim aktivnostima prilagođava potrebama i zahtjevima kupaca odnosno kupovnim navikama potrošača koje se razlikuju od tržišta do tržišta pa čak i unutar iste zemlje među pojedinim regijama. Sve su to razlozi zbog kojih takva odluka nije jednostavna – ističe Ostroški.
Više o ovoj temi čitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...