Iz Udruge Franak izvještavaju da su proveli opsežnu anketu među 11.186 članova udruge čiji je cilj bio ocijeniti rad osam tuženih banaka u provođenju konverzije CHF kredita te dobiti povratne informacije o trenutnom stanju i broju konačno provedenih konverzija kredita. Također, cilj je bio dobiti povratne informacije o povjerenju klijenata u banke i HNB kao regulatora bankarskog tržišta.
- Nadamo se da će rezultati ove ankete, osim korisnicima financijskih usluga, pomoći bankama i budućoj izvršnoj vlasti da bolje čuju glas potrošača, a koji čine vrlo važan kotač potrošačkog društva. Zaštita potrošača te povjerenje potrošača jedni su od najvažnijih segmenata današnjeg društva za čvrst i siguran rast bruto društvenog proizvoda. Toga moraju biti svjesni svi pa i same banke - ističu iz Udruge Franak.
Anketa im je, kažu, nametnula zaključak o odugovlačenju u provođenju konverzije od strane banaka.
- Najvažnija informacija je da u najvećem postotku konverzija još uvijek nije do kraja provedena, a već polako ulazimo u veljaču 2016. godine. Sporost banaka i razne naknadno otkrivene nepravilnosti ključni su razlozi ovako dugog perioda čekanja na potpisivanje aneksa - kažu.
Nadalje, anketa je pokazala izgubljeno povjerenje korisnika financijskih usluga, ali i nepravilnosti i nezakonitosti u provođenju konverzije.
- Ono što je također važno istaknuti jest to da je čak svaki treći korisnik kredita u CHF podnio jedan ili više prigovora banci i HNB-u što također govori o velikoj količini uočenih nepravilnosti u prijedlozima izračuna - poručuju.