Odlukom Europske komisije iz 1993., 11. veljače se svake godine obilježava kao međunarodni dan jedinstvenog europskog broja 112.
Sustav 112 u Republici Hrvatskoj uspostavljen je 2005.godine. Osnovna zadaća mu je prijem svih hitnih poziva na broj 112, jedinstveni europski broj za sve hitne situacije na koji građani Republike Hrvatske i strani državljani mogu zatražiti pomoć ili dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša.
Prednost broja za hitne službe 112 jest prije svega što pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve žurnih službi te strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u hitnoj situaciji.
Jedan hitni poziv na 112 paralelno alarmira nekoliko službi, jer nakon dojave operater alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju čime se štedi na vremenu jer hitne službe nije potrebno pojedinačno pozivati.
Hitnim službama je olakšan rad jer operater u centru 112 filtrira zlonamjerne, nenamjenske i opetovane pozive, kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca što hitnim službama ometa rad.
Osim poziva za hitne službe (hitna medicinska pomoć, vatrogasci i policija) na broj 112 zaprimaju se pozivi građana koji traže pomoć i savjete vezane uz svakodnevne životne probleme i situacije. U trenucima kada se nađu u situaciji da ne znaju kome se obratiti sve viša građana zatraži pomoć pozivom na broj 112. Djelatnici centra 112 nastoje pomoći građanima bilo savjetom ili upućivanjem na nadležne službe, organe ili ustanove.
- Na usluzi smo i stranim državljanima koji su na proputovanju ili borave na području naše županije a tijekom 2015. godine županijski centar 112 Varaždin zaprimio je 17 poziva stranih državljana koji su putem broja 112 zatražili pomoć - kažu iz županijskog centra 112 Varaždin.
Što se tiče statističkih podataka, u 2015. godini županijski centar 112 Varaždin zaprimio je 53 422 poziva od čega je 41 521 (77.7 %) bilo namjenskih poziva, odnosno, građanima je pružena pomoć savjetom, angažiranjem žurnih službi ili drugih nadležnih službi i institucija.
- I tijekom 2015. godine, u određenim situacijama, angažirali smo pripadnike HGSS- Stanice Varaždin, ronioce iz Kluba podvodnih aktivnosti „Drava“ te ostale udruge ovisno o vrsti događaja. Unazad nekoliko godina provodi se edukacija djece u osnovnim školama i vrtićima o oblicima i vrstama prirodnih i drugih nesreća te načinu postupanja i zaštite u takvim situacijama pri čemu se djeca educiraju i o broju 112 i ostalim brojevima žurnih službi - kažu iz centra 112.
Anketa o svjesnosti građana Europske unije o jedinstvenom europskom broju za hitne službe 112, koju je Europska komisija provela u siječnju 2014., pokazala je kako 65% ispitanika u RH ima saznanja o broju 112 i njegovoj namjeni, što je znatno više od prosjeka Europske unije koji je svega 41 posto.
Kroz provođenje edukacija i ostalih oblika djelovanja djelatnici PUZS Varaždin nastoje sve više građana upoznati sa mogućnostima i oblicima pomoći koje mogu ostvariti putem broj 112.
Ono što je manje poznato, djelatnici centra 112 imaju mogućnost, sukladno Pravilniku o jedinstvenom europskom broju za hitne službe 112, privremeno ili trajno isključiti iz elektroničke komunikacijske mreže građane koji zlouporabe poziv na broj 112.
- U 2015 godini privremeno smo isključili 18 korisnika mobilnih uređaja koji su usprkos upozorenju nastavili pozivati broj 112 i tako uzurpirali liniju za žurne pozive - doznajemo iz centra 112.