TEŠKOĆE UČENJA Sve je više djece s disleksijom i disgrafijom

Napisao/la: -
TEŠKOĆE UČENJA Sve je više djece s disleksijom i disgrafijom Foto: ilustracija; Krešimir Đurić

Sve je više djece koja imaju disleksiju i disgrafiju, specifične teškoće učenja, odnosno čitanja i pisanja, stoga ne iznenađuje velik odaziv učitelja razredne nastave i odgojitelja u dječjim vrtićima na stručni skup “Disleksija - izazov djetetu, roditelju i školi: kako djelovati?”, održan 11. travnja u Županijskoj palači.

Rana intervencija

Uvodno predavanje održala je varaždinska pedijatrica dr. Mirjana Kolarek Karakaš, koja je govorila o ranoj intervenciji.

- Želim “nametnuti” temu psihosomatskih bolesti koje se javljaju u najranijoj dobi, kako bi se i u školama pomišljalo na to da se ne stvara toliki pritisak na djecu, jer nije sve samo u ocjenama, već iz škole treba izaći kompetentno te psihički i fizički zdravo dijete. Znanje je jako važno, ali zdravlje nije ništa manje važno - naglasila je Kolarek Karakaš, dodavši da u sustavu rane intervencije ima puno prostora za poboljšanja.

- Puno je problema. Roditelji djece s teškoćama u razvoju lutaju od stručnjaka do stručnjaka, kojih niti nema dovoljno. Ovim skupom želimo potaknuti lokalnu zajednicu na razmišljanje. Iako se odlučuje na nacionalnoj razini, Županija uvijek može dati nadstandard - rekla je pedijatrica.

Roditeljima najčešće pomažu udruge koje se bave poremećajima i teškoćama u razvoju pa se postavlja pitanje što učiniti kako bi dobili sustavnu pomoć.

- Manjkavost sustava se zapravo i očituje u velikom broju udruga, koje s druge strane imaju problem s financiranjem. Potrebno je povezati stručnjake. Mislim da ih i nema toliko malo, već da su razjedinjeni po raznim područjima, a bit rane intervencije je upravo u holističkom i interdisciplinarnom pristupu kako bismo pomogli djetetu u njegovom razvoju - zaključila je Kolarek Karakaš.

S djecom predškolske i školske dobi radi Nenad Jertec, prof. logoped iz Opće bolnice Varaždin, koji se problemom disleksije bavi već 20-ak godina. On je upozorio da je disleksija veliki problem koji sve više raste, te zahvaća oko 10-15 posto djece.

Polazak u školu

- Uvjeti u kojima žive današnja djeca su neadekvatni i produciraju mogućnost da se disleksija pojavljuje u većem obimu. Disleksija se najčešće otkriva kod polaska u školu i tada kreću i aktivnosti kojima se mobilizira škola, roditelji i stručnjaci kako bi djelovali na dobrobit djeteta. Kod takve djece najčešće se primjećuju poteškoće u usvajanju vještina čitanja i pisanja. Oni imaju poteškoće obrade informacije, a vrlo često se javlja i komorbiditet s ADHD-om. Uz smanjenu pažnju i koncentraciju, dijete tako ima višestruke poteškoće u obradi, prijemu i reprodukciji informacije te u razvoju vještina koje potiču kvalitetu učenja - pojasnio je Jertec, a ukazao je i na nedostatak stručnjaka, osobito logopeda.

Što mogu učiniti roditelji, prilagođava li se nastavni proces djeci s disleksijom i disgrafijom te koju od tih poteškoća ima varaždinski župan, pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...

disleksija_disgrafija_varazdin_1.JPG

disleksija_disgrafija_varazdin_2.JPG

disleksija_disgrafija_varazdin_3.JPG

Ivana Dreven

Novinar

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.