Paljak: "Sustav obrazovanja nedovoljno educira za područje rada s darovitima"

VV | 22.5.2018. u 13:55h | Objavljeno u Društvo

U Županijskoj palači u Varaždinu održana je edukacija za ravnatelje osnovnih i srednjih škola s područja Županije na temu „Identifikacija i rad s darovitim učenicima“. Organizator edukacije bila je Varaždinska županija u suradnji sa Centrom izvrsnosti za komunikaciju, a samu edukaciju su vodile predavačice iz Centra izvrsnosti za komunikaciju Varaždinske županije Jelena Portner Pavičević, i Snježana Pejnović.

Ciljevi edukacije su Informirati i povećati senzibiliziranost ravnatelja i škole za potrebe, potaknuti škole na što ranije pokretanje postupka identifikacije darovitih učenika u školi te upoznati škole s planiranim Modelom prijema i obrade polaznika centara izvrsnosti u svrhu pružanja adekvatne podrške i pomoći.

Prisutne ravnatelje je prije predavanja pozdravio zamjenik župana Varaždinske županije Tomislav Paljak koji je pohvalio organizaciju ovakvih edukacija te je naglasio kako postojeći formalni sustav obrazovanja učitelja i stručnih suradnika u nedovoljnoj mjeri pokriva educiranje za područje rada s darovitima u onoj dubini i širini koja je potrebna u svakodnevnoj praksi – naročito na polju prepoznavanja i identifikacije, ali i u području individualiziranja, poticanja i obogaćivanja rada s darovitim učenicima

- Takvo stanje otežava provođenje kvalitetne identifikacije i što kvalitetnijeg rada s identificiranim potencijalno darovitim učenicima - naglasio je zamjenik župana Paljak.

Naime, važno je spomenuti kako na razini države još uvijek ne postoji propisana procedura za identifikaciju, niti su propisani instrumenti pomoću kojih bi se ta identifikacija trebala obavljati. Škole nisu dobro opremljene dostupnim psihodijagnostičkim instrumentima. Budući da instrumenti nisu propisani, ne ulaze u neki propisani standard potrebnih sredstava za rad, a cijena pojedinih potrebnih instrumenata je prilično visoka.

Nabavkom psihodijagnostičkih sredstava za dvije škole partnere u ovom projektu osiguravamo početnu bazu svih trajno upotrebljivih instrumenata za identifikaciju (uz mogućnost dodatne nabavke potrošnih lista, upitnika i obrazaca za svaku tekuću školsku godinu, financiranu iz izvora izvan ovog projekta) koji će se moći koristiti narednih godina u školama partnerima kao dio redovnog rada na identifikaciji darovitih učenika, ali i dati na korištenje stručnjacima županijskog Centra izvrsnosti za komunikaciju.

Sve škole nemaju dostupne psihologe – stručne suradnike, koji obavljaju dobar dio procesa identifikacije. U tom smislu je potrebno školama koje nemaju stalno zaposlene psihologe omogućiti da mogu uputiti svoje potencijalno darovite učenike na jedno mjesto gdje će moći dobiti kompletnu obradu od strane stručnjaka, dobro osposobljenih za identifikaciju potencijalno darovitih učenika.

Centri izvrsnosti Varaždinske županije nastali su kao prvi centri tog oblika u državi sa razrađenim sustavom pružanja podrške kroz obogaćene programe i mentoriranje potencijalno darovitih učenicima. Po ovom modelu, diljem države u posljednje vrijeme otvaraju se novi centri. Upućivanjem identificiranih darovitih učenika (za sada u područjima: matematika, fizika, kemija, biologija, hrvatski jezik, informatika, nove tehnologije, poduzetništva (za srednje škole), dok su u pripremi i neka druga područja poput umjetničkih) Varaždinska županija omogućava darovitim učenicima iz raznih sredina i uvjeta da što uspješnije napreduju u području njihove darovitosti i interesa.

Označeno u