U petak gostovanje Slovenskog Ljudskog gledališča iz Celja u Varaždinu

V.V. | 16.3.2018. u 18:55h | Objavljeno u Društvo

U petak, 23. ožujka u 19,30 sati na Velikoj sceni HNK u Varaždinu gostuje SLG Celje s predstavom MUČENIK Mariusa von Mayenburga u režiji Borisa Kobala.

Njemački dramatičar, dramaturg, redatelj i prevoditelj, Marius von Mayenburg (1972., München), studirao je dramsko pisanje na Hochschule der Künste u Berlinu. 1998. godine je počeo raditi kao dramaturg pod okriljem scene za mlade Baracke u Deutsches Theatra u Berlinu, gdje je Thomas Ostermeier uprizorio Ravenhillov Shopping and Fucking.

Tamo je počela njihova suradnja. Mayenburg je preveo više Shakespeareovih drama koje je uprizorio Ostermeier: Hamlet (2008.), Milo za drago (2011.), Richard III.(2015.), preveo je i sam režirao Shakespeareovu komediju Mnogo vike ni za što (2013.). Od 1999. je kućni autor, dramaturg, prevoditelj i redatelj u Schaubuhne am Lehniner Platz u Berlinu, gdje su u režiji Ostermeiera nastalo zapaženo uprizorenje Sarah Kane i Marka Ravenhilla.

Od 2009. režira i svoja dramska djela Zbunjoza (Perplex, 2010.) i Mučenik (Märtyrer, 2012., praizvedba 2013.). U Residentztheatru u Münchenu .) je režirao predstavu Call me God (2012.), koju je napisao s Gianom Marijom Cervom , Albertom Ostermaierom i Rafaelom Spregelburdom i Bunbury (2013.) Oscara Wildea. Prvi veći uspjeh je doživio s dramom Vatreno lice (Feuergesicht) koja mu je 1997. donijela Kleistovo priznanje za mladoga dramatičara.

Slovi za jednog od najuspješnijih i najprodornijih njemačkih suvremenih dramatičara, njegova djela su prevdena na više od 30 jezika i bila su uprizorena u Njemačkoj i na brojnim inozemnim pozornicama. U svojim dramama raščlanjuje suvremeno društvo, najviše ga zanimaju obitelj i zapleteni društveni i drugi odnosi. Kritički opaža anomalije suvremenog društva koje u svojim dramama ocrtava bez suzdržavanja, oštro , uvijek s obiljem gorkoga humora.

Teenaiger Benjamin više ne želi na plivanje u školi. Mama misli da je kriva droga ili problemi s percepcijom i prihvaćanjem vlastitoga tijela u adolescentskoj dobi. Potom otkrije da nije droga, već nešto što može prouzročiti jednako moćnu ovisnost. Krivo je Sveto pismo. Benjamin je pronašao vjeru, našao je Boga i plivanje u miješanoj skupini s djevojkama vrijeđa njegove vjerske osjećaje. Najavi rat pokvarenosti i grešnosti.

Ne želi na plivanje, jer ga djevojačka tijela u bikiniju vrijeđaju, po drugoj strani, kao što zaključi njegova školska kolegica Lydia, uzburkaju u njemu i druge osjećaje. Učiteljica iz biologije se malo nepromišljeno odazove na njegove provokacije i upusti se s njim u ideološki, moralni i filozofski rat s nepredvidljivim posljedicama.

Drama Mučenik, napisana u strukturi filmskoga scenarija, sastavljena je od 27 kratkih prizora koji rasvjetljavaju Benjaminovu vjersku opsjednutost, kada sa svojim novim ekstremističkim pogledima isisava svoju mamu, terorizira učitelje i suučenike te je krajnje naporan za svoju okolinu. Stavlja si masku mučenika da bi razotkrio sve greške u sistemu, kako društvene, školske, kao i teološke. Na koncu ispada da je on još najmanje mučenik.

Mučenik je suptilna i višeslojna drama, koja ludost i strast puberteta izjednači s ludošću i strašću vjerskog fanatizma i ekstremizma, gdje fundamentalizam trči s tolerancijom i političkom korektnošću, gdje provokacija aktivira neslućene posljedice. Je li Benjamin mučenik, spretan provokator, usamljeni adolescent? Provokativna, komična i britka igra o opasnim zamkama svih krajnosti današnjega vremena.

Označeno u