Lako je zaroniti u intimu Cathy i Jamieja u mjuziklu varaždinskog HNK-a

| 12.2.2018. u 18:36h | Objavljeno u Društvo

Sinopsis mjuzikla Prošlih pet godina, premijerno izvedenog u petak u varaždinskom HNK-u, ne može biti jednostavniji. Prati se tijek ljubavne veze mladoga para, slavoljubive glumice i mladog pisca u usponu, njezin procvat i kraj. Najava redateljice Lee Anastazije Fleger da gledatelje čeka mjuzikl pun nabijenih emocija, humora i odlične glazbe bila je opravdana, lako je zaroniti u privatni svijet Cathy (Hana Hegedušić) i Jamieja (Ivan Čuić/Igor Barberić), u njihovu sreću, smijeh, suze, svađe, nade i razočaranja.

„Teatar je mjesto na kojem je dopušteno prakticirati voajerizam.“, parafraza je provokativne rečenice Georgea Rodosthenousa u uvodu zbirke eseja s temom teatra kao voajerizma, kao ključa ili bolje rečeno ključaonice za virenje i razumijevanje modernog teatra.

Njegove riječi kao da odjekuju uvodnim tekstom u ovogodišnji Sanjam knjige u Istri pisca Aljoše Pužara, ali i mjuziklom Lee Anastazije Fleger: „Prešutni sporazumi o nježnosti održavaju sve opne napetima i sve granice protočnima. Intima i javnost dijele malu binu“.

Dramska struktura mjuzikla iznimno je zanimljiva. Cathy i Jamie paralelno pričaju svoju ljubavnu priču. Oni zajedno stvaraju sliku o povijesti veze koja je prerasla u brak. U skladu s emocijama, u songovima se izmjenjuju pop, rock, jazz, latino, klezmer te klasična glazba. Glumce-pjevače prati bend od šest glazbenika, smještenih unutar pozornice, koje je s lože prije početka mlađa publika bodrila uzvicima ohrabrivanja, spontanom prijateljskom gestom kojom kao da su pozvali ostale gledatelje u intimnu atmosferu mjuzikla.

Jamie priča priču kronološki, od upoznavanja do raspada braka, dok Cathy to čini obrnuto, od kraja prema početku. Njihove priče vremenski se preklope na sredini, na činu vjenčanja.

Kazališni kritičar Mark Shenton na portalu The Stage napisao je da mjuzikl prikazuje autorovu osobnu bol i tugu, autentične osjećaje koje u mjuziklu evocira glazba. Možda je zato predstava, osim zbog dinamične dramske strukture, iako govori o „običnoj“ temi, raspadu ljubavne veze, dirljiva i djeluje gotovo stvarno.

„The Last 5 Years“, Prošlih pet godina, mjuzikl je suvremenoga američkog autora Jasona Roberta Browna. Premijerno je izveden u Chicagu, a ubrzo je postavljen i na Off-Broadwayu i West Endu. Umjetničke vrijednosti predstave koje primjećuju kritičari originalnih izvedbi, na primjer, osjetljivu strukturu u kojoj gotovo da nema bliske interakcije aktera, jer svatko priča svoju priču, dvoje talentiranih glumaca posvećenih ulogama s lakoćom prenose u verziji varaždinskoga kazališta. Likovi su višedimenzionalni, prijemčivi, doimaju se kao par kojeg biste mogli sresti na korzu ili u kavani u društvu škvadre iz loža.

Duhovite igre i igrice zaljubljenih pretapaju se s bolnim scenama, kao kad strelovit uspon Jamiejeve književne karijere prati razočaravajući gubitak ljubavi. Vjerojatno je svatko tko je gledao predstavu vidio nešto ili puno toga što mu se dogodilo i u vlastitoj vezi.