Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja (MINGOR) posjetiteljima 25. Međunarodnog sajma Priroda, lov, ribolov, turizam predstavilo je kampanju „Poslušaj glas prirode!“.
Riječ je o nacionalnoj kampanji koja se provodi u sklopu projekta „Razvoj okvira za upravljanje ekološkom mrežom Natura 2000“, najvećeg projekta osnaživanja sustava zaštite prirode u Hrvatskoj.
U sklopu cjelodnevnog programa, posjetitelji izložbenog prostora MINGOR-a mogli su se educirati o važnosti individualnih promjena navika te odgovornog ponašanja, vezanog uz zaštitu prirode i očuvanje bioraznolikosti, u svakodnevnom životu. Tako su primjerice, posjetitelji mogli doznati više o modelima volontiranja za prirodu i smanjenju potrošnje prirodnih resursa te se informirati o savjesnom ponašanju radi sprečavanja uvođenja u prirodu invazivnih vrsta i držanja egzotičnih ljubimaca.
Osim brojnih aktivnosti na izlagačkom prostoru, djelatnici ministarstva posjetitelje su informirali o ekološkoj mreži Natura 2000 te važnosti očuvanja bioraznolikosti i ekosustava, a oni koji su u sklopu nagradnih igara pokazali znanje o prirodi i njenom očuvanju nagrađeni su prigodnim nagradama.
Dr. sc. Ana Ješovnik iz MINGOR-ovog Zavoda za zaštitu okoliša i prirode za učenike odgojno–obrazovnih ustanova Varaždinske županije održala je i predavanje „Priče o divljim oprašivačima“ koje je učenicima približilo važnost očuvanja divljih oprašivača te njihovu nezamjenjivu uloga u proizvodnji hrane, ali i posljedično budućnosti opstanka brojnih vrsta.
Svi zainteresirani, uz pomoć VR naočala, mogli su u sklopu izložbe Diverterra virtualno prošetati kroz10 zaštićenih područja u Hrvatskoj odabranih po ekosustavima, a najmanji su za svoje znanje o prirodi i o tome kako zamišljaju da se odrasli trebaju odnositi prema prirodi dobili zanimljive poklone.
Poslušaj glas prirode
Kampanja Poslušaj glas prirode, koja poziva na aktivno uključivanje stanovništva u zaštiti prirode, usmjerena je na opću populaciju, a posebice na stanovnike Hrvatske koji žive i gospodarski djeluju na području koje se nalazi pod ekološkom mrežom Natura 2000. Kampanja je jedna od ključnih komunikacijskih elemenata projekta „Razvoj okvira za upravljanje ekološkom mrežom Natura 2000“, najvećeg projekta osnaživanja sustava zaštite prirode u Hrvatskoj. Vrijednost ovog projekta iznosi 186.497.150 kuna, a Europska unija ga sufinancira s 85 % sredstava u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.
Ekološka mreža Natura 2000
Ekološka mreža Natura 2000 trenutačno je najveća mreža zaštićenih područja na svijetu i temelj sustava zaštite prirode u Europskoj uniji. Ova mreža u Hrvatskoj, s obzirom na ukupni teritorij, među najvećima je u EU i obuhvaća 25.956 km2. Pokriva 36,8 % kopnenog teritorija te 9,3 % mora, a sastoji se od 745 područja očuvanja značajnih za vrste i stanišne tipove te 38 područja očuvanja značajnih za ptice. Natura 2000 podržava načelo održivog razvoja i cilj joj nije zaustaviti sveukupne razvojne aktivnosti, nego postaviti mjerila prema kojima će se one moći odvijati, a da pritom očuvaju bioraznolikost. Ova ekološka mreža ima i izuzetno važnu ulogu u očuvanju ribljeg fonda jer su zaštićena morska područja ekosustavi koji su utočište ugroženim i rijetkim vrstama, čuvaju ugrožena staništa i potiču obnavljanje ribljih zaliha.