Banane, auti i televizori razjasnili porast izvoza Foto: Poslovni.hr

Banane, auti i televizori razjasnili porast izvoza

M.P./Varaždinske vijesti/Poslovni.hr | 17.10.2015. u 08:14h | Objavljeno u Aktualno

Hrvatska je u prvih sedam mjeseci ove godine ostvarila 12-postotni rast robnog izvoza.

To je treća najveća stopa međugodišnjeg rasta u cijeloj Europskoj uniji, neumorno ističe Vladina vrhuška, ali to je i razumljivo i legitimno. Čak i uz prve procjene državnih statističara da je kolovoz bio nešto slabiji, kumulativni bi rast izvoza trebao ostati malo iznad 10 posto, piše Poslovni.hr.

Primjerice, dok smo 2011. i 2012. u kategoriji osobnih automobila imali tek 16, odnosno 14 milijuna izvoza, već u prvoj godini članstva u EU auta smo izvezli u vrijednosti 77 milijuna. Lani nam je, prema DZS-u, izvoz auta povećan čak 6,5 puta, na 508 milijuna, a ako je suditi prema čak 300 milijuna kuna ostvarenog izvoza u prvoj polovici ove godine, u 2015. bi taj izvoz mogao porasti za daljnjih 20 posto.

Monitora i projektora Hrvatska je lani izvezla u vrijednosti 322 milijuna, odnosno čak četiri puta više nego u godini ulaska u EU, a u odnosu na 2012. lanjski je izvoz bio čak 13,5 puta veći. I kod te kategorije proizvoda prva polovica ove godine nagovijestila je novi snažan skok; u šest mjeseci izvezli smo ih za 209 milijuna i tim tempom izvoz bi im ove godine mogao porasti i više od 30 posto.

Kao prilično ilustrativan primjer mogu poslužiti i agrumi, odnosno razne egzotične vrste voća. Još 2011. banana smo izvezli za "nula kuna", godinu poslije simboličnih 150.000, da bi se prvi milijunski izvoz (1,4 mil.) dogodio ulaskom u EU.
No, lani je taj izvoz eksplodirao; povećan je gotovo 15 puta (na 20), a s obzirom na 12,6 milijuna u prvih šest mjeseci ove godine, i banane će se uklopiti i visoke dvoznamenkaste stope rasta.

Označeno u