Tvrtka Hanjes u godini dana udvostručila broj zaposlenih te otvara još 60 radnih mjesta

Napisao/la: Varaždinske vijesti -

Iako je danas većini poduzetnika među glavnim izazovima pronalazak novih zaposlenika, tvrtka Hanjes, smještena u Slobodnoj zoni Varaždin, u posljednjoj je godini dana uspjela gotovo udvostručiti ukupan broj zaposlenih. Kad su prije desetak godina otvorili proizvodni pogon u poslovnoj zoni u Trnovcu Bartolovečkom počeli su s 20-ero ljudi, prisjeća se vlasnik i direktor tvrtke Nino Hanjes. Zatim su do početka 2018. godine narasli na oko 90 zaposlenih da bi ih danas imali oko 160, a u narednoj godini planiraju zaposliti još 60-ak novih ljudi. Osim pogona pored Varaždina, koncern Hanjes u Hrvatskoj ima još dvije manje tvrtke od kojih svaka zapošljava po dvadesetak ljudi tako da u Hrvatskoj imaju ukupno 200 zaposlenih.

_DSC2969.jpg

Tvrtka je od početka svoga rada orijentirana na specifično tržište proizvodnje putničkih vagona tako da proizvode široku lepezu komponenti namijenjenih izgradnji i opremanju putničkih vlakova i vagona podzemne željeznice. Sjedište tvrtke je u Beču, gdje se nalazi logistika, dok se kompletna proizvodnja obavlja u varaždinskoj poslovnoj zoni.

DSC_2253.jpg

Tržište u stalnom rastu

Među glavnim partnerima su im njemački proizvođači tračnih vozila, kompanije Siemens i Bombardier, te Hanjes kao dobavljač proizvodi unutarnje i vanjske dijelove za njihove vlakove, tramvaje i metroe. Također izrađuju različite komponente; od interijera vagona, deka i zidova do konstrukcija i nosivih dijelova za tračna vozila tj. nadzemne i vlakove podzemne željeznice i tramvaje.
Ta se industrija konstantno razvija jer se u Europi, ali i u svijetu, velika sredstva ulažu u razvoj željezničke infrastrukture i željezničkog prometa kao ekološkog vida prometa koji doprinosi smanjenju CO2 u okolišu pa su tvrtkama na tom području dostupna izdašna sredstva EU fondova. Sve to prati i razvoj tvrtki poput Hanjesa koji u Hrvatskoj za sobom povlači još na desetke drugih tvrtki koje za njih rade kao kooperanti.

- Tržište vlakova stalno raste. Nedavno je Siemens dogovorio posao s londonskom podzemnom željeznicom, a ugovor je vrijedan 1,5 milijarde eura. U gotovo svakom Siemensovom vlaku ima naših komponenti tako da sudjelujemo u proizvodnji vlakova za brojna zapadnoeuropska tržišta (njemačko, francusko, švicarsko, englesko), zatim za SAD i tržišta Bliskog Istoka. Nedavno smo radili vrlo zahtjevne komponente za podzemnu željeznicu u Riyadhu. Tvrtke poput Siemensa i Bombardiera orijentirane su prvenstveno na kvalitetu i mi to moramo slijediti pa imamo certifikate kvalitete u skladu s njemačkim standardima - govori nam Nino Hanjes koji je rodom iz Legrada, ali od svoje devete godine živi u Austriji, gdje je odrastao i školovao se.
Prije 15-ak godina u Hrvatskoj je otvorio svoju tvrtku i danas živi na relaciji Beč - Varaždin, jer svakog tjedna dolazi u Hrvatsku kako bi nadgledao proizvodnju.

- U Europi nema puno tvrtki koje imaju proizvodni asortiman poput našeg. Naša je prednost u tome što možemo isporučiti vrlo široku lepezu proizvoda. Trenutačno u proizvodnji imamo oko 4.000 artikala, koji se opet sastoje od više dijelova pa imamo ukupno i do 30.000 različitih dijelova. Klijentima isporučujemo gotov, montiran proizvod prema njihovim specifičnim potrebama i željama. Također puno energije i novca ulažemo u kvalitetu, mnogi na tome nisu radili, pa je i u tome naša prednost. Dolaze nas kontrolirati iz Njemačke, isti oni koji dolaze i u kontrolu Siemensa - objašnjava naš sugovornik visoke standarde koje moraju ispuniti u proizvodnji za zapadnoeuropsko tržište.
S obzirom na veliki rast potražnje u ovoj branši, početkom prošle godine krenuli su u izgradnju nove proizvodne hale, koja je gotova i trenutačno grade objekat u kojem će smjestiti cjelokupni razvoj, tehniku i administraciju.

- U dvije godine uložit ćemo ukupno 5 milijuna eura u objekte, strojeve i ICT sustav, a već smo kupili i novo gradilište za daljnje investicije - najavljuje nova ulaganja i širenje.

Sve više žena u pogonima

Iako su uspjeli u godinu dana udvostručiti broj zaposlenih, ističe kako je teško doći do visokokvalificiranih djelatnika, a njihove su potrebe prvenstveno usmjerene na strojarsku struku, od strojarskih tehničara do inženjera, ali i IT stručnjaka. S obzirom na visoke zahtjeve svojih klijenata nove zaposlenike u proizvodnji u pravilu dodatno educiraju u Austriji. Pitamo ih, što je presudno u privlačenju novih ljudi, a u Hanjesu kažu da je to usmena predaja.

- Zaposlenici među sobom govore o nama i o uvjetima rada tako da ima onih koji pitaju može li im netko od članova obitelji doći ovdje raditi. U pogonu imamo nekoliko bračnih parova, ali i cijele obitelji - spominju u Hanjesu trend koji je sve više prisutan i u drugim kompanijama na varaždinskom području, a to je da se u ranije isključivo muškim pogonima može vidjeti sve više žena. Među zaposlenima u posljednjoj godini dana imaju čak 27 žena, a među njima je i zaposlenica koja je osobno izrazila želju da se educira za posao varioca. Kako bi se stvorili dodatni uvjeti za ostanak radnika u Hrvatskoj i u Hanjesu ističu ono o čemu govore domaći poduzetnici, a to je potreba smanjenja davanja na dohodak, prvenstveno kako bi “radnicima ostalo više u džepu”.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.