Podrška Ekspertnoj radnoj skupini Cjelovite kurikularne reforme

Varaždinske vijesti | 25.5.2016. u 15:31h | Objavljeno u Aktualno

Od oko 350 ljudi koji su radili na kurikularnoj reformi, oko dvije trećine (do ovog trenutka) podržalo je Borisa Jokića i njegov tim. Tekst pisma podrške prenosimo u cijelosti.

Stručne radne skupine izražavaju podršku Ekspertnoj radnoj skupini kao i nezadovoljstvo načinom odnosa dijela struktura vlasti prema Cjelovitoj kurikularnoj reformi.

Mi, predstavnici struke, angažirani na osnovi javnog poziva, na osnovi znanja i radnog iskustva, članovi stručnih radnih skupina koji su u reformu uložili vlastito znanje, iskustvo, entuzijazam i vrijeme, p o d r ž a v a m o Ekspertnu radnu skupinu na čelu s Borisom Jokićem u nastojanju da se s ovim poslom nastavi prema pravilima struke, demokracije i transparentnosti, a bez uplitanja politike i ideologije. Podsjećamo, ideja reforme usmjerena je isključivo prema dobrobiti djece i razvoju hrvatskoga društva, neovisno o političkim opcijama i svjetonazorima.

Solidarni smo s Ekspertnom radnom skupinom i inzistiramo na ostvarenju uvjeta da se posao dovrši prema pravilima struke, neovisno o politici

Od svih obrazovnih reformi dosad, ovo je prva u kojoj je svatko imao priliku sudjelovati, što su mnogi pojedinci i institucije iskoristili. Ne treba zaboraviti da bi tek sada, nakon stručne rasprave, trebala uslijediti javna rasprava u kojoj će sva zainteresirana javnost moći dati svoje mišljenje – riječ je o doista transparentnome i otvorenome procesu kakav se rijetko viđa u Hrvatskoj, a u obrazovanju dosad nije viđen nikada.

Protestiramo zbog neznanja, neupućenosti, nerazumijevanja, ali još više zbog nezainteresiranosti koja u državnim institucijama i političkim opcijama vlada za cjelokupni sustav odgoja i obrazovanja te smatramo da je ovakav tijek događaja samo posljedica nemara i neodgovornosti. Posao koji smo obavili daleko je od savršenog, ali jedini način da ga se korigira jest po spomenutim principima stručnosti, demokratičnosti i transparentnosti, a nikako ishitrenim i nepromišljenim političkim odlukama.

Dok god traje politička borba i svjetonazorsko prepucavanje oko ovih tema, jasno je da će pravi stručni kriteriji padati u drugi plan. Zbog toga, u interesu obrazovanja u cjelini, očekujemo da država i društvo podrže struku te stanu protiv kratkoročnih dnevnopolitičkih interesa bilo koje strane.

Sramotno je da Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta još uvijek nije isplatilo dio putnih troškova i honorara članovima stručnih radnih skupina za pisanje dokumenata i provođenje stručne rasprave, suprotno brojnim zakonskim odredbama. Sve to samo govori o (ne)ozbiljnosti i (ne)profesionalnosti institucije koja bi trebala pružati logističku podršku reformi i iskreno se pribojavamo istog pristupa u dugotrajnom procesu koji bi trebao uslijediti, a koji je daleko kompleksniji.

Pozivamo vlast i sve institucije da djelovanjem, a ne samo deklarativno, podrže ovu reformu u svim planiranim koracima da bi u konačnici naša djeca postala zadovoljni i ideološki neopterećeni građani Hrvatske te ravnopravni i kompetentni građani svijeta 21.stoljeća.

 

Do sada su ovu izjavu u potpunosti podržali:

SRS za jezično-komunikacijsko područje

SRS za Engleski jezik

SRS za Njemački jezik

SRS za MPT Građanski odgoj

SRS za Prirodu

SRS za Biologiju

SRS MPT Uporaba IKT-a

SRS za Nacionalni kurikulum za umjetničko obrazovanje

SRS za Umjetničko područje kurikuluma

SRS za TZK

SRS za Talijanski jezik

SRS za Kurikulum predmeta Glazbena kultura i glazbena umjetnost

SRS za Kurikulum predmeta Likovna kultura i Likovna umjetnost

SRS za Sociologiju

SRS za izradu Okvira za poticanje i prilagodbu iskustva učenja te vrednovanja postignuća djece i učenika s teškoćama

SRS MPT Učiti kako učiti

SRS za Informatiku

SRS za Društveno-humanističko područje

SRS za Nacionalni kurikulum za osnovnoškolski odgoj

SRS MPT Održivi razvoj

SRS za Tehničko i informatičko područje

SRS za Pravoslavni vjeronauk

SRS za Matematiku

SRS Islamski vjeronauk

SRS MPT Osobni i socijalni razvoj

 

Skupine kod kojih se dosad nisu javili svi članovi:

SRS Francuski jezik (za sada podržalo 5 od 7 članova)

SRS za TZK (8/9)

SRS Matematika (8/11)

SRS Hrvatski jezik (4/11)

SRS za Matematičko područje (7/

 

Od oko 350 ljudi koji su radili na kurikularnoj reformi, oko dvije trećine (do ovog trenutka) podržalo je Borisa Jokića i njegov tim. Tekst pisma podrške prenosimo u cijelosti.

Stručne radne skupine izražavaju podršku Ekspertnoj radnoj skupini kao i nezadovoljstvo načinom odnosa dijela struktura vlasti prema Cjelovitoj kurikularnoj reformi.

Mi, predstavnici struke, angažirani na osnovi javnog poziva, na osnovi znanja i radnog iskustva, članovi stručnih radnih skupina koji su u reformu uložili vlastito znanje, iskustvo, entuzijazam i vrijeme, p o d r ž a v a m o Ekspertnu radnu skupinu na čelu s Borisom Jokićem u nastojanju da se s ovim poslom nastavi prema pravilima struke, demokracije i transparentnosti, a bez uplitanja politike i ideologije. Podsjećamo, ideja reforme usmjerena je isključivo prema dobrobiti djece i razvoju hrvatskoga društva, neovisno o političkim opcijama i svjetonazorima.
Solidarni smo s Ekspertnom radnom skupinom i inzistiramo na ostvarenju uvjeta da se posao dovrši prema pravilima struke, neovisno o politici.

Od svih obrazovnih reformi dosad, ovo je prva u kojoj je svatko imao priliku sudjelovati, što su mnogi pojedinci i institucije iskoristili. Ne treba zaboraviti da bi tek sada, nakon stručne rasprave, trebala uslijediti javna rasprava u kojoj će sva zainteresirana javnost moći dati svoje mišljenje – riječ je o doista transparentnome i otvorenome procesu kakav se rijetko viđa u Hrvatskoj, a u obrazovanju dosad nije viđen nikada.

Protestiramo zbog neznanja, neupućenosti, nerazumijevanja, ali još više zbog nezainteresiranosti koja u državnim institucijama i političkim opcijama vlada za cjelokupni sustav odgoja i obrazovanja te smatramo da je ovakav tijek događaja samo posljedica nemara i neodgovornosti. Posao koji smo obavili daleko je od savršenog, ali jedini način da ga se korigira jest po spomenutim principima stručnosti, demokratičnosti i transparentnosti, a nikako ishitrenim i nepromišljenim političkim odlukama.

Dok god traje politička borba i svjetonazorsko prepucavanje oko ovih tema, jasno je da će pravi stručni kriteriji padati u drugi plan. Zbog toga, u interesu obrazovanja u cjelini, očekujemo da država i društvo podrže struku te stanu protiv kratkoročnih dnevnopolitičkih interesa bilo koje strane.

Sramotno je da Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta još uvijek nije isplatilo dio putnih troškova i honorara članovima stručnih radnih skupina za pisanje dokumenata i provođenje stručne rasprave, suprotno brojnim zakonskim odredbama. Sve to samo govori o (ne)ozbiljnosti i (ne)profesionalnosti institucije koja bi trebala pružati logističku podršku reformi i iskreno se pribojavamo istog pristupa u dugotrajnom procesu koji bi trebao uslijediti, a koji je daleko kompleksniji.

Pozivamo vlast i sve institucije da djelovanjem, a ne samo deklarativno, podrže ovu reformu u svim planiranim koracima da bi u konačnici naša djeca postala zadovoljni i ideološki neopterećeni građani Hrvatske te ravnopravni i kompetentni građani svijeta 21.stoljeća.

Do sada su ovu izjavu u potpunosti podržali:

SRS za jezično-komunikacijsko područje
SRS za Engleski jezik
SRS za Njemački jezik
SRS za MPT Građanski odgoj
SRS za Prirodu
SRS za Biologiju
SRS MPT Uporaba IKT-a
SRS za Nacionalni kurikulum za umjetničko obrazovanje
SRS za Umjetničko područje kurikuluma
SRS za TZK
SRS za Talijanski jezik
SRS za Kurikulum predmeta Glazbena kultura i glazbena umjetnost
SRS za Kurikulum predmeta Likovna kultura i Likovna umjetnost
SRS za Sociologiju
SRS za izradu Okvira za poticanje i prilagodbu iskustva učenja te vrednovanja postignuća djece i učenika s teškoćama
SRS MPT Učiti kako učiti
SRS za Informatiku
SRS za Društveno-humanističko područje
SRS za Nacionalni kurikulum za osnovnoškolski odgoj
SRS MPT Održivi razvoj
SRS za Tehničko i informatičko područje
SRS za Pravoslavni vjeronauk
SRS za Matematiku
SRS Islamski vjeronauk
SRS MPT Osobni i socijalni razvoj

Skupine kod kojih se dosad nisu javili svi članovi:
SRS Francuski jezik (za sada podržalo 5 od 7 članova)
SRS za TZK (8/9)
SRS Matematika (8/11)
SRS Hrvatski jezik (4/11)
SRS za Matematičko područje (7/