Istraživanje pokazalo da i djevojčice preferiraju muškarce na vodećim pozicijama Foto: www.fbws.org

Istraživanje pokazalo da i djevojčice preferiraju muškarce na vodećim pozicijama

Womeninadria.com/VV | 18.1.2016. u 20:16h | Objavljeno u Društvo
Ljekarne VŽŽ

Iako su se žene u zadnjih 50 godina izborile za mnoga prava, razlika u postotku žena i muškaraca na vodećim pozicijama još je uvijek velika. Da bismo nešto promijenili po tom pitanju trebali bismo krenuti od svoje djece - učiti ih da budu jednaki. Ali pitanje je - radimo li to, piše portal Womeninadria.com.

Portal prenosi rezultate istraživanja koje je Harvard Graduate School of Education proveo u sklopu projekta "Making Caring Common", a koje je pokazalo da djevojčice i njihovi roditelji imaju određene predrasude prema ženama na vodećim pozicijama.

Čak 40 posto dječaka i 23 posto djevojčica u tinejdžerskim godinama je izjavilo da preferiraju muškarce na vodećim političkim pozicijama, dok je za žene na vodećim političkim pozicijama taj postotak 4% kod dječaka i 8% kod djevojčica. U biznisu je situacija malo drugačija. 36% dječaka svoj je glas dalo muškarcima na vodećim pozicijama u biznisu, a samo njih 6% ženama. Djevojčice su pak s druge strane izrazile ravnodušnost prema spolu osoba na vodećim pozicijama. Što se tiče industrije, oba spola su žene vidjeli na vodećim pozicijama u tradicionalno ženskim zanimanjima - kao direktorica nekog umjetničkog programa ili organizacije koja se brine za djecu. Učimo li djevojčice jednakim mogućnostima ili ih nesvjesno učimo da jednog dana odaberu zanimanja koja su tradicionalno ženska? Upravo bi u tim nesvjesnim predrasudama mogao biti problem. Naime, u prosjeku, majke koje su bile uključene u ovo istraživanje pokazale su veću potporu učeničkim/studentskim odborima koje su vodili dječaci. - piše portal.

Istraživanje je pokazalo da se s moći i velikim utjecajem i dalje povezuju muškarci, dok se žene zbog toga što su emotivne i dalje povezuje s pozicijama koje nemaju toliko veliki utjecaj ili industrijama u kojima mogu izraziti tu svoju emotivnost – kao umjetnost, neprofitne organizacije ili briga za druge.

Amy Joyce, potaknuta rezultatima istraživanja, za Washington Post daje 5 savjeta kako odgojiti buduće liderice.

Krenite od vlastitih predrasuda

Prvo i osnovno, svatko bi trebao krenuti od sebe. Iako bismo voljeli reći da su predrasude o „muško-ženskim ulogama“ danas rijetke, nažalost još uvijek nisu. I nas su roditelji učili što je „za žene“, a što „za muškarce“. I te predrasude, makar nesvjesno, i danas nosimo sa sobom. No i njima se možemo suprotstaviti.Pokušajte se izložiti slikama koje ne prikazuju tradicionalne uloge žena i muškaraca, kao slikama žena u građevinskom sektoru ili muškaraca koji rade kao socijalni radnici ili "muške sestre" u bolnici. Isto tako, možete pitati svoju obitelj ili prijatelje primjećuju li oni da imate predrasude. Isto to pitanje možete upitati i svoju djecu, što će im poslati poruku da ste spremni priznati svoje pogreške, pa ćete im time i biti bolji uzor.

Neka vaš dom bude mjesto bez predrasuda

Već je svima poznato da djeca informacije upijaju „kao spužva“. Isto vrijedi i za predrasude. Kako se ponašate i razgovarate utječe na njihovo razumijevanje vlastitog spola. Ono što možete napraviti je u vlastitom domu izgraditi mjesto na kojem takve predrasude neće postojati.Kada vam dijete postavi pitanje o rodnim razlikama, odgovorite im iskreno i bez zadrške, a nemojte se ustručavati podijeliti i poneku svoju priču kada ste se susreli s predrasudama. Razgovarajte s djecom o tome kako su obaveze podijeljene u obitelji i zašto je to tako jer bi vaše dijete moglo zaključiti da je kuhanje „ženski posao“ na temelju toga što većinu večera napravi upravo mama.Možete i svom djetetu kupiti knjige, igrice ili filmove koji prikazuju netradicionalne uloge. Nemojte svoju djevojčicu upisati na balet ili gimnastiku samo zato što je to „ženski sport“, nego joj dopustite da sama odabere kojim se sportom želi baviti.

Pomozite im da prepoznaju predrasude

Djeca često nisu svjesna predrasuda kada se susretnu s njima. Morate im pomoći da ih prepoznaju.Ukažite im na stereotipne slike i pitajte ih što oni misle o tome. Isto tako, kada prepoznaju stereotipe i predrasude, djeca možda ne znaju kako bi reagirala. Nađite primjer predrasude s kojom bi se vaše dijete moglo susresti i pomozite im naći prave riječi pomoću kojih bi se mogli suprotstaviti tim predrasudama.

Nemojte dopustiti da „dečki budu dečki“

Djevojke se susreću sa stereotipima i ružnim riječima upućenima od njihovih vršnjaka. Među djecom je uvijek postajalo takvo ponašanje zbog čega odrasli samo odmahnu rukom i kažu „dečki će uvijek biti dečki“, odnosno da je takvo ponašanje normalno. Učite dječake da to nije normalno i objasnite im da bi se trebali suprotstaviti takvom ponašanju ako ga primijete kod svojih vršnjaka. Objasnite im da ružne riječi mogu povrijediti ljude i nađite nekoliko primjera kako bi vaše dijete moglo shvatiti.Isto objasnite i djevojčicama. Kada im netko uputi ružnu riječ, neka svom „zlostavljaču“ kaže da to što je rekao nije lijepo ili nije točno.

Pomozite djevojčicama da izgrade vještine vodstva

Djevojčice se uvijek uči da budu tihe, pristojne i ljubazne, pa time se i stvaraju predrasude da one ne mogu biti dobri vođe. Razgovarajte s djevojčicama o tome što su vještine vodstva i pružite im primjere u obliku poznatih žena u tehnološkim, političkim ili znanstvenim industrijama. Pomozite im da razviju te vještine, poput javnog govora ili rada u timu. Potaknite ih da sudjeluju u odlukama u obitelji ili na nekom razredom projektu. Ako u školi vaša djevojčica sudjeluje u nekom razrednom projektu, potaknite je da preuzme ulogu vođe projekta ili da doprinese svom timu različitim idejama.

Označeno u