Medicinska škola Varaždin treći put bila domaćin državnog natjecanja Schola Medica

Napisao/la: V.V. -

Medicinska škola Varaždin u četvrtak 22. ožujka je već treći put bila domaćin državnog natjecanja Schola Medica. Prvi put bilo je namijenjeno medicinskim sestrama, drugi put farmaceutima i treći put natjecali su se fizioterapeuti i laboranti, no često su domaćini i drugim manifestacijama. Osim toga, od ožujka različitim aktivnostima u školi i izvan nje obilježavaju 60. obljetnicu rada, koja će vrhunac doživjeti svečanom sjednicom u svibnju.

U Hrvatskoj ima 26 srednjih medicinskih škola i izmjenjuju se u domaćinstvima natjecanja. S jedne strane riječ je o odmjeravanju znanja iz struke, ali i na razini ostalih vještina. Na jednom mjestu susreću se najbolji učenici iz svih zdravstvenih škola RH, a onda se između njih iskristaliziraju najbolji.

Sudjelovanjem u natjecanju učenici doživljavaju i druge blagodati, na primjer, putuju, upoznaju druge krajeve, osnažuju svoje socijalne mreže, a neka sveučilišta već su uvela praksu ili razmišljaju da učenici koji osvoje prvo, drugo i treće mjesto dobiju dodatne bodove pri upisu na studij, objasnila nam je u razgovoru Mirjana Grabar Kruljac, ravnateljica Medicinske škole.

Priprema za život

– I jedno i drugo natjecanje sastoje se od dva dijela: teorijskog i praktičnog. Nakon pisanog dijela učenici idu na radilišta, gdje ih čekaju pripremljeni zadaci i Državno povjerenstvo. Nakon toga boduju se obje kategorije i natjecatelji se rangiraju na ljestvici. U praktičnom dijelu, kod fizioterapeuta, učenici su modeli, a laborante čekaju gotovi preparati, izrađeni u laboratoriju Zavoda za javno zdravstvo Varaždinske županije i biokemijskom laboratoriju OB Varaždin, a zatim analiza urina, krvi i ostalih uzoraka. Bave se stvarnim situacijama, kakve će ih čekati na njihovu poslu – objasnila je.

Djeca su danas pod prevelikim pritiscima, svi moraju biti najbolji, savršeni u svemu, ali život i većina ljudi zapravo su prosječni.

Uloga nastavnika je upoznati učenika, sagledavati ga cjelovito kao osobu, podupirati ga, jer to su snažni mehanizmi koji utječu na razvoj osobnosti i samopouzdanja. Zanimalo nas je što učenike motivira da upišu Medicinsku školu, gledaju li na televiziji fizioterapeute na sportskim natjecanjima koji su važni gotovo kao i igrači ili ipak to čine iz nekih drugih razloga.

– Iskustvo mi govori da se djeca za Medicinsku školu opredjeljuju iz dubljih unutarnjih razloga. Svako zanimanje u medicini je zahtjevno u psihološkom i fizičkom smislu. Radi se subotom, nedjeljom i svetkom. Susreću se s ozbiljnim i manje lijepim stvarima u životu; bolestima, smrću ili bolestima male djece i mladih kod kojih ne očekuješ da budu bolesni. Mora postojati struktura osobnosti koja je empatična, a istovremeno vrlo stručno i profesionalno pomaže ljudima. Intrinzična motivacija, empatija, razumijevanje ljudi, sve je to važno pri izboru Medicinske škole – objasnila je.

Vrlo često interes za školu bude obiteljski određen. Ima primjera da je školu pohađalo nekoliko generacija iste obitelji, na primjer, baka, mama i sin. Djeca koja žive u tom okruženju vide roditelje gdje rade, kako rade pa i sami požele postati medicinari, dodaje Mirjana Grabar Kruljac.

– U medicini dobri djelatnici, osim što su kompetentni i imaju stručna znanja, moraju biti kompletne i vrlo sazdane, samopouzdane osobe. To su karakteristike koje primjećujemo, vidimo i godinama pratimo. Ako se te komponente lijepo slože, velike su mogućnosti da će djeca biti uspješna u svome poslu i obično jesu – kazala je.

Zdravstvena gimnazija

Režim rada u školi, kućni red usuglašen s potrebama medicine i njenih deontološko-etičkih principa kod učenika generira strpljivost, marljivost, upornost i radišnost. Kada dođu u život, već im je puno jednostavnije i lakše. Dolaskom na studij, imaju već koncept što i kako. Djeca koja nemaju na taj način koncipirano srednjoškolsko obrazovanje tek uče raspolagati vremenom, ali bitni su i drugi aspekti.

– Duhovni aspekt je također prisutan. Kad je čovjek bolestan, pogotovo kad je riječ o mlađoj osobi, što nije nešto što se očekuje, tada obitelji oboljelog treba snažna podrška, u smislu medicinskih činjenica, da joj se objasni o čemu je riječ, ali i duhovna – rekla je.

Škola je već započela s obilježavanjem 60. obljetnice rada gostovanjem vrhunskih znanstvenika i sportaša poput Ivice Puljka i Ivice Kostelića. U naredno vrijeme učenici će imati prilike razgovarati s našim bivšim učenicima, a danas vrhunskih stručnjacima u svom području; liječnicama, veterinarima, logopedima, medicinskim sestrama, fizioterapeutima, magistrima farmacije, sveučilišnim profesorima.

Učenici će sa svojim nastavnicima demonstrirati vještine i znanja lokalnoj zajednici kroz različite oblike preventivnih akcija za građanstvo, 10. svibnja bit će svečana sjednica u HNK Varaždin, a 12. svibnja na Međunarodni dan sestrinstva zaokružiti svečanost na školskom dvorištu tradicionalnim opraštanjem maturanata. To je vrlo lijep običaj koji seže u 1958. godinu, kada je škola započela s radom u prostorijama Prve gimnazije, nakon čega su se 1961. preselili kod časnih sestara u Uršulinskoj ulici, gdje su ostali do školske godine 2005./2006., kada u zimi, u drugom polugodištu, počinje nastava u novoj zgradi u Ulici Vinka Međerala.

– Od mogućih devet, tada smo imali pet usmjerenja. Otada smo, u skladu s potrebama, otvarali nova zanimanja. Na primjer, dentalne asistente, koji su novo zanimanje u Europi. Zatim smo kreirali uvjete za otvaranje dentalnih tehničara, zatim primalje asistentice. Najnovija nam je zdravstvena gimnazija. To je dobar spoj struke i obrazovnih predmeta za učenike koji već znaju da će studirati nešto iz prirodoslovlja. Ove godine ćemo upisati treću generaciju. U trećem razredu učenici zdravstvene gimnazije odlučuju se za jedan od šest izbornih modula, ovisno o tome žele li studirati farmaciju, medicinu, dentalnu medicinu, fizioterapiju, sestrinstvo ili zdravstveno-laboratorijsku dijagnostiku – objasnila je.

To učenicima daje veliku prednost jer idu na vježbe na trećoj godini, sreću se sa strukom i znaju što ih čeka te stječu vrlo važna inicijalna znanja i vještine buduće profesije. Svake godine Medicinska škola nudi jedan razred zdravstvene gimnazije za 24 učenika.

Empatija i kultura

– U našoj školi uvijek se traži mjesto više. Kad počnu upisi, u dva sata škola je popunjena. Upisujemo po pet razreda u generaciji, ali prema interesu, mogli bismo upisati njih šest. Škola se neprestano programski razvija i radi na kvaliteti učenja i poučavanja – kazala je.

Ravnateljica naglašava da njihov moto i misija „Non scholae sed vitae discimus“ nije izabrana slučajno, nego da bi učenici i roditelji znali prema čemu idu, što im je cilj te uz stjecanje stručnih znanja i vještina radili na razvoju finim socijalnim vještinama – empatiji, kulturi ponašanja, komunikacije, odijevanja – sve su to aspekti koji formiraju osobu.
Škola ima potrebu i za poboljšanjem infrastrukture.

– Do pune opremljenosti nedostaje nam dvorana i još nekoliko učionica, kabineta i knjižnica. Već nekoliko godina imamo građevinsku dozvolu i projekte. Nadam se da će se stvoriti uvjeti da zaokružimo taj dio priče. Inače, nalazimo se na idealnom mjestu, bolnica je petsto metara od nas, školu okružuje prekrasan park i hortikulturno uređeno dvorište, koje naši vrijedni djelatnici i učenici sami održavaju. Mir, kao da nismo u gradu – zaključuje ravnateljica.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.