LIDIJA KRALJ: Informacije o uspjehu učenika davat će i njihovi vršnjaci, ne samo učitelji

Napisao/la: -

Nova školska godina započela je s mnogim promjenama, osobito u osnovnim školama koje su prvi puta kao obvezni predmet u 5. i 6. razredima dobile informatiku, ali i u 74 osnovne i srednje škole, koje su ušle u eksperimentalni program “Škola za život”.

Veliki projekt na kojem se, kako kažu iz Ministarstva znanosti i obrazovanja, radi intenzivno posljednjih godinudana, započeo je s problemima na terenu. Krenulo se bez udžbenika, tableta, digitalnih obrazovnih
materijala, no iz Ministarstva poručuju kako se svi problemi rješavaju u hodu.

Što točno znači “Škola za život”, koje su novine u samom obrazovanju i što čeka učenike, nastavnike, ali i roditelje, razgovarali smo s pomoćnicom ministrice znanosti i obrazovanja te profesoricom matematike i informatike Lidijom Kralj.

Formativno vrednovanje

Započela je nova školska godina, ovog puta nešto drugačije za 74 škole, koje su ušle u eksperimentalni program Škole za život. Što učenici mogu očekivati, a što nastavnici i roditelji?

Učenici mogu očekivati promjene usmjerene prema modernizaciji škole i obrazovanja – poticanje kritičkog promišljanja učenika, razvijanje stavova i vještina. Nastava je strukturirana kao istraživačka i projektna u čijem je središtu upravo učenik, a tu je, naravno, i rasterećenje po pitanju materijala za rad i praćenje nastave. Uvođenjem tableta smanjila se težina školskih torba, a dosadašnji način isključivo sumativnog vrednovanja (brojčanim putem tj. ocjenama) trebao bi biti manje opsežan dok će važniju ulogu imati formativno
vrednovanje.

Više će se primjenjivati metode vrednovanja za učenje i vrednovanje kao učenje. Tako će roditelji imati konkretniju informaciju o napretku svoga djeteta, u čemu je učenik dobar, u čemu mu je potrebna podrška i sl. Želimo da učitelji, učenici, ali i roditelji prihvate da je normalno i pogriješiti i da se na greškama može učiti. Učitelj neće biti jedina osoba koja daje povratne informacije o napretku i uspješnosti učenika jer će se poticati metode samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanja kako bi učenici osvijestili do koje mjere su nešto usvojili te na koji način mogu još više napredovati.

U školama koje sudjeluju u eksperimentalnom programu održavat će se i roditeljski sastanci kako bismo roditeljima dali informacije o aktualnim promjenama – kako i zašto se uvode. Također, jedan od ciljeva je raditi na profesionalnom razvoju učitelja i nastavnika – u podizanju njihovih kompetencija.

Iz Ministarstva se može čuti da je eksperimentalni program ‘Škola za život’ zapravo eksperimentalna faza Cjelovite kurikularne reforme. Je li to točno? Je li to temelj s kojim se kreće u Cjelovitu kurikularnu reformu?

„Škola za život“ prvi je korak prema ostvarenju cilja Cjelovite kurikularne reforme, a to je uspostavljanje usklađenoga i učinkovitoga sustava odgoja i obrazovanja koji odgovara zahtjevima modernog i za život potrebnog obrazovanja. U eksperimentalnom programu uključeni su svi elementi kurikularne reforme baš kako je i navedeno u Strategiji znanosti, obrazovanja i tehnologije.

Uključeno je svih sedam međupredmetnih tema te okviri za poticanje i vrednovanje postignuća darovitih učenika i učenika  s poteškoćama. Prema procjenama Europske komisije, čak 65 posto djece koja sada počinju osnovnoškolsko obrazovanje radit će u zanimanjima i na poslovima koja danas ne postoje. U svijetu automatizacije i digitalizacije učenici trebaju imati bitno drukčiji skup vještina i znanja kao i samostalnost i odgovornost te je krajnje vrijeme da im to škole (za početak Škole za život) to omoguće.

Što još čeka škole u eksperimentalnom programu "Škola za život" pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.