FOTO: Učenje i zabava na "energičnom" projektnom danu u Svetom Iliji Foto: Osnovna škola "Vladimir Nazor" Sveti Ilija

FOTO: Učenje i zabava na "energičnom" projektnom danu u Svetom Iliji

I.D./VV/L. Juriša | 29.4.2016. u 10:36h | Objavljeno u Društvo

U utorak 26. travnja u Osnovnoj školi "Vladimir Nazor" Sveti Ilija održan je projektni dan pod nazivom "Gdje ima dima, ima i energije".

Povod ovome projektnom danu obilježavanje je Dana obnovljivih izvora energije, a nastava je bila organizirana u osam radionica koje su vodili učitelji matematike, prirodoslovnih predmeta te tjelesne i zdravstvene kulture. Učenici su radom u radionicama i međusobnom suradnjom naučili ponešto o energiji, upoznali se s količinom energije u hranjivim tvarima te sa stvaranjem i oslobađanjem energije u organizmu.

Na radionici zanimljivog naziva "Uz roštilj do energije" (voditelj Luka Milinković) učenici su imali priliku na "roštilj" staviti razne namirnice: od zelja, kelja, zelene salate, rajčice preko polutvrdog i tvrdog sira, do mesnih proizvoda kao što su slanina i svinjski odrezak. Sam vrhunac bio je spaljivanje hamburgera i gumenih bombona. Cilj je radionice bio dokazati da se u hrani nalazi energija koja se može osloboditi ako se potakne grijanje. Oni su to dokazali i matematičkim zapisom.

"Ugljen, dim i smola" naziv je radionice na kojoj je voditeljica Spomenka Kos učenicima dala upute kako bez zagađenja okoliša napraviti drveni ugljen kod kuće. Drvenim ugljenim štapićima dalo se pisati, slikati, a u prošlosti su ih koristili čak i za šminkanje. Na radionici "Energični planktoni" učenici su uz pomoć svog voditelja Željka Uremovića maštovito prikazali model ležišta fosilnih goriva. U akvarij su složili slojeve zemlje te su pomoću plastične boce prikazali ležište slane vode i nafte.

Cilj radionice "Energično voće i povrće" voditelja Igora Pučeka bio je otkriti na koji se način može proizvesti baterija uz pomoć voća i povrća. Učenici su u početku mjerili koliko energije ima u pojedinom voću. Dokazali su da je to limun s obzirom da ima najviše tekućine, a na kraju su uz budno oko voditelja napravili vlastiti kućni termometar.

Na radionici "Kvazisolarni balon" (voditeljica Martina Bošnjaković) učenici su po uputama učiteljice pokušali izraditi nemoguće: balon koji pokreće solarna energija. Ideja je bila s pomoću sunčeve energije zapaliti svijeće koje bi ujedno bile i gorivo za balon. Vremenske su ih neprilike spriječile u tome, no svakako su se vrlo dobro zabavili. Kako bi uopće mogli početi s mjerenjem na radionici "Koliko je sati?" (voditeljica Snježana Plantak), učenici su napravili vlastite sunčeve satove od papira. Nakon što je sve bilo precizno izrađeno, mogli su izaći na sunce s “kazaljkom“ usmjerenom prema sjeveru. Naglasili su da to nije pouzdan način za mjerenje vremena jer sunce nije uvijek prisutno da bi nam pokazalo vrijeme u svako doba dana.

Na informatičkoj radionici "Zeleno računalo" voditeljica Petra Bošnjak podijelila je s učenicima spoznaju da mogu koristiti svoje računalo na ekološki prihvatljiv način te im objasnila kako. Također im je pokušala usaditi neke vrijednosti, metode i načine kako, kod svakodnevne upotrebe računala, mogu uštediti energiju.

Posljednja radionica bila je i najenergičnija. Cilj radionice tjelesne i zdravstvene kulture "Ja-energija" (voditeljica Tajana Cikojević) bio je upoznati učenike s izvorima energije za mišićni rad, organskim sustavima koji sudjeluju u stvaranju i oslobađanju energije, energetskim potrebama sportaša, te temeljnim razlikama aerobnog i anaerobnog treninga. Učenici su osim učenja imali vremena i za zagrijavanje, a na kraju su složno zaključili da su se odlično zabavili te da s nestrpljenjem iščekuju idući projektni dan.