Prosvjed Živog zida zbog već godinama zatvorene državne ceste DC22 Možđenec-Sudovec

| 9.10.2015. u 20:48h | Objavljeno u Aktualno

Sutra, 10.10.2015. u 10 sati, Živi zid Varaždinske i Koprivničko-križevačke županije će održati prosvjed na već godinama zatvorenoj državnoj cesti DC22 Možđenec - Sudovec (Novi Marof - Sudovec) na kojoj nikako da se saniraju oštećenja, te ista bude otvorena za promet, već se koristi daleko sporija i dulja obilaznica.

Vezano uz prosvjed obratili su se i priopćenjem koje prenosimo u cijelosti:

Službene informacije: Zatvorena je državna cesta DC22 Možđenec-Sudovec, od raskrižja ŽC 2135 do raskrižja sa ŽC 2175 u naselju Sudovec. Iz Novog Marofa u smjeru Sudovca obilazak je državnom cestom DC3, ŽC Breznica-Visoko-Sudovec te u smjeru Križevaca državnom cestom DC22 (produžen je rok završetka radova).

Dakle, cesta je većinom zatvorena preko 7 godina, a dvije i pol godine NEPREKIDNO. Hrvatske ceste d.o.o. - PJ Varaždin su imali inicijativu da je otvore, međutim nisu ništa sanirali, pa nadležno Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture NIJE moglo izdati odobrenje za isto.

Prva odgovorna osoba za to stanje je gospodin Stjepan Marković iz Hrvatskih cesta d.o.o. (u vlasništvu RH), PJ Varaždin, koji godinama oko ovog problema NIŠTA nije poduzeo.

Navodno, Hrvatske ceste d.o.o., posjeduju određenu natječajnu dokumentaciju za sanaciju iste, ali se ništa konkretno ne poduzima.  Ukoliko se po propisima ne izvedu radovi na sanaciji klizišta, cesta neće biti otvorena do daljnjega.
Hrvatske ceste d.o.o. ubiru PRIHODE iz registracija automobila i iz naknade cijene litre goriva, koji su vrlo visoki, no iz nečijih interesa po Hrvatskoj se sve i svašta gradi, a na ovoj cesti se izbjegava ulaganje u sanaciju. Jasno da Hrvatskim cestama odgovara da ljudi troše gorivo, jer iz cijene goriva se financira njihov nerad, ali  u interesu građana i ostalih poslovnih subjekata koji se voze na toj relaciji, treba što hitnije sanirati i otvoriti ovu cestu, jer u ekonomskom smislu građani i poduzetnici gube, a jedinu korist imaju Hrvatske ceste, jer ubiru harač za ništa!

Postoje neke inicijative od lokalne vlasti, međutim osim lokalnog nezadovoljstva, ništa se ne događa…

Potrebno je pitati uhljebe u Hrvatskim cestama d.o.o. kako i koliko namjenski troše sredstva koja prikupljaju od obilnog harača, tko i kako se financira, te zašto ova DRŽAVNA cesta nema nikakav prioritet da se stavi u funkciju!?

Da li građani imaju kakvo pravo od Hrvatskih cesta d.o.o. tražiti naknadu za obilazni put, koji iznosi najmanje 12 km (Sudovec – Novi Marof), odnosno 17 km (izlaz/ulaz na autocestu Zagreb/Goričan – Sudovec).  Svatko od tih ljudi koji se voze u oba smjera, dnevno rade 25 do 35 km više nego je potrebno, a vremenski se voze 35-50 minuta dulje.

Tražimo od svih nadležnih institucija, a posebno Hrvatskih cesta da objasne i riješe ovu nevjerojatnu situaciju, koja stoji već godinama.