DOZNAJEMO Veći računi za otpad i na ivanečkom području

Varaždinske vijesti | 28.10.2018. u 09:18h | Objavljeno u Našim krajem

I na području Grada Ivanca od 1. studenog počet će se primjenjivati nova Odluka o cijenama javne usluge prikupljanja miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada

Cijena prikupljanje miješanog komunalnog otpada u obiteljskim kućama (spremnik od 120 litara) dosad je iznosila 45,86 kn/mjesečno, s time da u toj cijeni nisu bile sadržane cijene plave, zelene i žute vreće za papirnu, staklenu i plastičnu ambalažu kao ni cijene odvoza krupnog otpada čiji je trošak snosio Ivkom.

Prema informacijama iz Grada Ivanca, cijena će odsad biti 55,85 kn (što uključuje fiksni iznos i jedno pražnjenje), odnosno 60,85 kn (fiksni dio i dva pražnjenja). U cijeni su sadržani troškovi tri vreće, jedan besplatni odvoz krupnog otpada godišnje te troškovi čipiranja.

Što se tiče stambenih zgrada, miješani komunalni otpad prikuplja se u zajednički kontejner od 1.100 litara, a cijena je dosad bila 40,35 kn po domaćinstvu u zgradi. Ubuduće će trošak pražnjenja kontejnera iznositi 502,65 kn (fiksni dio i jedno pražnjenje), odnosno 547,65 kn (fiksni dio i dva pražnjenja).

- Pritom je svakoj zgradi prepušteno da stanari sami odluče koliko kontejnera trebaju i da se sami dogovore hoće li odvoz plaćati po domaćinstvu ili po broju članova kućanstva. To znači da će – ovisno o dogovoru – cijena za stanare porasti ili se čak i smanjiti (npr. u zgradama koje imaju veći broj stanova), navode u Gradu Ivancu.

Gledajući pak prikupljanje miješanog i biorazgradivog komunalnog otpada, domaćinstva u kućama koja kompostiraju biootpad nemaju troškova njegova odvoza, dok će mjesečni račun u domaćinstvima u kućama, koja biootpad zbrinjavaju putem smeđe kante (ukupno za zbrinjavanje miješanog i biootpada) iznositi 78,45 kn (fiksni dio i jedno pražnjenje), odnosno 83,45 kn (fiksni dio i dva pražnjenja).

- Ovakav cjenik je Ivkom izradio temeljem analize stvarnih troškova i osiguranja ekonomski održivog poslovanja tvrtke. Gradonačelnik Milorad Batinić dao je suglasnost na takav cjenik uz uvjet da se tijekom 2019. testira ekonomska opravdanost i održivost primjene novih cijena te da se analizira poslovanja Ivkomove Radne jedinice Zbrinjavanje otpada - kažu iz Grada Ivanca.

Također ukazuju i na činjenicu da Ivkom koncesionarima mora platiti zbrinjavanje pojedinih vrsta otpada pa tako, primjerice, odvoz plastične ambalaže plaća 1.100 kn po toni, dok za zbrinjavanje biootpada koncesionaru plaća od 700 do 1.200 kn po toni, ovisno o sastavu biootpada. Što se tiče zbrinjavanja papirne ambalaže, nju Ivkom najprije mora o svom trošku prevesti do koncesionara (Sv. Helena), da bi tek nakon toga mogao uprihoditi 50 eura po toni predanog papira i kartona.

- Sve navedene i druge troškove Ivkom je dosad snosio sam, što je opterećivalo njegovo poslovanje. Slijedom novog Zakona o komunalnom gospodarstvu, kojim je određeno da troškove zbrinjavanja snosi krajnji onečišćivač, ti su troškovi ukalkulirani u nove cijene zbrinjavanja otpada - pojašnjavaju u Gradu Ivancu.