Božićni barometar 2015. – Hrvati peti po potrošnji u Europi i svijetu

M.P./Varaždinske vijesti | 15.12.2015. u 08:01h | Objavljeno u Aktualno

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj, prema web anketi Ferratum grupe u 21 zemlji diljem Europe i zemalja Commonwealtha, Hrvati će biti peti na ljestvici potrošačkih zemalja.

Hrvati će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4 posto svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu na stvari potrebne za Božić, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5 posto svojih mjesečnih primanja.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te - alkohol.

Upitani hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6 posto ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20 posto potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4 posto potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015. godine, samo 13,3 posto Hrvata obavlja svoj shopping na webu, čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. 

Istraživanje je provedeno kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke. U anketi je sudjelovalo 14.205 kućanstava. Ispitanici su osobe dobi između 21 i 65 godina, od čega 57 posto čine žene.

Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih 21 zemalja iznosi od 805 do 10-350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima, 3,2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novaca te koliko šopinga obavljaju online.

U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje. Svi ispitanici u anketi su sudjelovali anonimno.