Radost nam se dogodi u varaždinskoj Katedrali

Dr. sc. Zdenka Weber | 7.1.2017. u 11:01h | Objavljeno u Društvo

Za Sveta tri kralja, blagdan Bogojavljenja, 6. prosinca, održan je u varaždinskoj Katedrali posebno lijep, zanimljiv i uspješan koncert. Zbor varaždinske katedrale Chorus Angelicus, sa svojim utemeljiteljem i dirigentom, uglednim skladateljem Anđelkom Igrecom, katedralnim orguljašem i voditeljem Ureda za crkvenu glazbu Varaždinske biskupije, pjevao je za brojni okupljeni puk na opću radost i zadovoljstvo božićne pjesme koje je skladatelj Anđelko Igrec uglazbio i obradio.

Na početku su izvedeni Glasi veseli, međimurske božićne za sole i zbor, flautu, violu, udaraljke, harfu i orgulje, osam stavaka niza koji započinje pozdravnim Bajanjem, kojim je Mislav Lucić, zvonkim tenorom u nadahnutim stihovima čestitao Božić, a u nastavku su slijedili stavci Vse kršćansko je veselo, O, predragi Jezušek, Hoj, hoj, de si, Jožef moj?, Kakva mi je lepota, Nebojte se pastiri, Jezušek sinek milo plače i Glasi veseli su doleteli. Riječ je individualnom i izvornom ostvarenju skladatelja koji je na narudžbu Zbora HRT-a za ciklus Sfumato 2015. godine uglazbio stihove koje su Jelena Horvat i dr. Vinko Žganec zapisali na područku Preloga, dakle o autohtonim međimurskim napjevima kojima se slavi Božić kao blagdan života, mira, obitelji, darivanja i radosti.

Djelo koje uz vokalne soliste, sjajne pjevače Silviju Habunek, sopran, Nikolinu Virgej Pintar, mezzosopran, Mislava Lucića, tenor i Luku Šopara, bas i  odlično pripremljeni, koncentrirani i intonacijski pouzdani mješoviti zbor Chorus Angelicus, uključuje flautu, violu, udaraljke, harfu i orgulje, a na kojima su vrlo poletno i precizno muzicirali Dijana Bistrović, Hrvoje Philips, Ivan Urli, Mirta Lice i Božica Kopjar, glazba je sasvim posebnog nadahnuća. Naime, Anđelko Igrec, iako rođen u Heidelbergu podrijetlom je iz Međimurja, vrsni je poznavatelj tradicije božićnog bajanja i pjevanja, vrlo nadareni zborski skladatelj i osobito osjetljivi glazbenik kada je riječ o odabiru glazbala.

Upravo zahvaljujući tim značajkama umio je međimurske božićne pjesme, te tako dirljive, duhovite i emocionalno nabijene pučke stihove, glazbeno odjenuti u ruho koje je istovremeno blisko tradiciji, ali i suvremeno, zvukovno rafinirano, dinamički suptilno razrađeno, s posebnim osjećajem za instrumentalni kolorit i solističku boju pojedinog glazbala. U cjelini, slušatelju se pruža izuzetna radost muziciranja svih sudionika izvedbe, osobito pregnuće instrumentalista, karakteristična suzvučja božićnoga slavlja kojim dominiraju razdragana zvona, pjevnost flaute, energija viole, blagost harfe i punoća orguljskoga zvuka. Doista, dojam je blizak primjerice francuskoj suptilnostima poznato pobožnoga Oliviera Messiaena (1908.-1992.), orguljaša i skladatelja, čiji je genij zabilježen u glazbi izrazite kompleksnosti a orguljanje u poznatoj pariškoj crkvi Sainte-Trinité više od 60 godina oplemenjivalo duše vjernika.

Anđelko Igrec svojim Glasima veselim podigao je svojevrsni zvučni spomenik međimurskoj božićnoj baštini, a njegov je zbor sa solistima i instrumentalistima oduševio iskrenim povjerenjem i poštovanjem koje iskazuje prema glazbi svojeg voditelja. U tom su svečanom ozračju zazvučale i Hrvatske božićne, gotovo budnički anagažirana Čestit svijetu, meditativna Gospoja si milostiva i energična Hajdmo, braćo sada, koje je zbor otjepvao a cappela, te na kraju Hrvatske božićne za puk, solisticu (glasovno sigurnu sopranisticu Hanu Ilčić) i zbor, puhače, zvona i orgulje, naslove Radujte se, narodi, Kyrie eleison i Svim na zemlji u obradbi Anđelka Igreca. Posebnom su snagom odzvanjali puhači, Tomislav Ratković i Zvonimir Lazar, trublje, Amina Belovari, rog i Hrvoje Sironić, trombon, dok je brojno okupljeno općinstvo, zajedno s varaždinskim biskupom mons. Josipom Mrzljakom, zapjevalo zajedno s izvođačima, a pod radosnim vodstvom dirigenta Anđelka Igreca, radosno slaveći blagdan Božića.

Galerija slika