U petak u varaždinskom HNK premijera noir opere Mrtva svadba

Detalj s probe Detalj s probe Foto: FB

Nakon nedavne premijere predstave Minaluš u CZM-u, u Varaždinu će biti izvedena još jedna predstava koja se odmiče od konvencionalnog teatra, ali ovaj će put biti izvedena na velikoj pozornici, u HNK-u.

Riječ je o predstavi „Mrtva svadba“, nastaloj u koprodukciji HNK-a Varaždin i produkcijske kuće Eurokaz, čiji je umjetnički voditelj Branko Brezovec na presici u kazalištu rekao da je predstava nastala prema tekstu Asje Srnec Todorović, postavljenom na daske još 1990. godine.

To je inovativna predstava koju je postavio Teatar &TD, a takvi tekstovi, koji imaju europske domete, s karakterom beskompromisnosti, često nestanu i zaborave se. Cijeli hrvatski ekspresionizam je nepravedno zapostavljen pa se malo ljudi bavi teatrom iz 60-ih godina – objasnio je Branko Brezovec dodajući da mu je iznimno drago što predstavu postavljaju u koprodukciji s varaždinskim HNK-om.

Naime, prisjetio se da su u vrijeme kad je bio organizator međunarodnog kazališnog festivala Dani mladog teatra u Zagrebu varaždinske predstave uvijek igrale na njemu.

I redateljici Nataliji Manojlović tekst predstave, koja će biti izvedena u petak 2. prosinca u varaždinskom HNK-u, svidio se na prvo čitanje.

Tekst mi se svidio na prvo čitanje jer ima elemente poetske drame, jako je to izazovno za mene s obzirom na to da predstava nije recital ili neki hermetični izraz. Tekst ima elemenata apsurda i humora, pokušala sam ispitati žanrovske potencijale koje nudi, htjela sam ga oplemeniti muzičkim teatrom, probala sam pretvoriti rečenicu u nešto što može biti toliko apstraktno kao glazba, ali i konkretno kao glazba – rekla je redateljica Natalija Manojlović određujući predstavu kao – operu noir.

Tekst je uglazbljen u suradnji s Papandopulo kvartetom, koji čine Nikola Fabijanić (sopran saksofon), Gordan Tudor (alt saksofon), Goran Jurković (tenor saksofon) i Tomislav Žužak (bariton saksofon). U predstavi igraju Ljubomir Kerekeš, Barbara Rocco, Sara Stanić i Marinko Prga.

Vjerujem da će tekst i izvedba izazvati „zbunjavelu“ za varaždinsku publiku što se tiče percepcije kazališta – zaključio je Ljubomir Kerekeš.

Opis predstave:

"Mrtva svadba" motiv ljubavi konfrontira s njegovom dimenzijom „na život i smrt“. Slike ljubavi i smrti plutaju među likovima Oca, koji uz pristanak mrtve Majke nastoji zbrinuti Kćer brakom, Kćeri, koja ideju zbrinutosti jednako tako vidi i u kraju života; Mladoženje, s fantastičnom idejom o ljubavi i obitelji, koja uspijeva opstati tek zato što ih nikada nije doživio, i Mrtve majke, pospremljene u obiteljski ormar.

Mrtva svadba predstavlja obitelj kao društvenu igru, čija pravila od davnina ispisuje kulturološko nasljeđe. Obiteljske uloge, odnosi i rituali, s koljena na koljeno provode se bez odstupanja. Tako Obitelj postaje tek obiteljsko naslijeđe, odnosno akumulirano obiteljsko breme, koje s ponosom u srcu ili s djedovima u oku, ostavljamo potomstvu. Svako preispitivanje ili nepoštivanje pravila urušava cijelu instituciju. Pokoljenja su već prije svoga postojanja osuđena na gušenje u pravilima, kao u prašini nekog obiteljskog porculana, koji godinama čeka "posebnu priliku".

Jedna obična obiteljska tragedija kao tektonski poremećaj figurica u igri, manje je smrtonosna od igre same. Jer naslijeđe samo, univerzalna je obiteljska tragedija.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.