Tvrtka Colas Hrvatska postala je pravi meštar od zračnih pista

| 10.7.2017. u 16:37h | Objavljeno u Aktualno
Ljekarne VŽŽ

Colas Hrvatska postao je pravi meštar od zračnih pista. Nakon rekonstrukcije piste zračne luke na Braču, varaždinsko poduzeće specijalizirano za niskogradnju izvodi nove, iznimno zahtjevne radove u zračnoj luci u Zadru, gdje je početkom godine već rekonstruirala dio uzletno-sletne staze, a sada gradi i podvožnjak ispod rulne staze!

Zadarski aerodrom bio je poznat i jedinstven u svijetu jer je preko rulnice prolazila cesta koja je spajala Zadar sa Zemunikom Donjim, pa bi se promet vozila zaustavljao rampama da bi zrakoplovi mogli nesmetano kretati pistom kojom su rurali. Kako bi se prestalo s takvom praksom, odlučilo se da će se izgraditi podvožnjak ispod rulnice, pa će ubuduće cesta prelaziti ispod nje, što je također rijetkost u svijetu, a u Europi postoji još u Parizu gdje ispod rulne ceste prolazi željeznica.

- Riječ je o izgradnji velikog podvožnjaka na spojnoj dionici između državne i županijske ceste DC422 i ŽC6040, ispod nekadašnje ceste koja je povezivala Zemunik sa Zadrom preko rulne staze Zračne luke Zadar. Podvožnjak je projektiran tako da će preko njega moći ići zrakoplovi raspona krila 64 metara i težine 184 tone, odnosno zrakoplovi tipa Boing 747 ili Airbus 600, naglašava Siniša Košćak, predsjednik Uprave društva Colas Hrvatska, vodeće hrvatske tvrtke u cestogradnji, koja zauzima i 12 posto udjela u ukupnoj hrvatskoj građevini.

Da bi se mogao izvoditi tako zahtjeva posao, a istovremeno nesmetano odvijati zračni promet u jednoj od najprometnijih zračnih luka tijekom ljeta, cijeli je posao podijeljen u nekoliko faza koje će trajati ukupno 18 mjeseci.

Tako je najprije je srušen dio trase ceste između Zadra i Zemunika te napravljena nova. Usporedno stime izgrađena je privremena rulna staza za zrakoplove koji su zahvaljujući njoj mogli i dalje se kretati od stajanke do uzletno-sletne staze.

Dobra suradnja

- Nakon što smo izgradili privremenu rulnu stazu, pokrenuta je procedura njezine primopredaje, koja traje mjesec dana, što najbolje govori o zahtjevnost posla i temeljitosti koja je neophodna kada su u pitanju zračne luke, ukazuje predsjednik uprave Colas Hrvatska, jedna od tek dvije tvrtke u Hrvatskoj koja ima sve certifikate za rad na aerodromima, točnije može ishoditi sve potrebne tehničke i stručne reference za izvođenje radova na projektima tzv. posebnih režima, kao što su uzletnosletne staze u zračnim lukama.

Pripremni radovi i gradnja podvožnjaka, odnosno svojevrsnog tunela, druga je faza projekta.

U sklopu nje iskopat će se oko 40 tisuća kubika materijala te ugraditi 5.200 kubika betona kako bi se dobio tunel visine 4,5 metara, širine osam i 116 metara duljine. Nakon izgradnje podvožnjaka, Colas Hrvatska izgradit će novu rulnu stazu te izmjestiti instalacije.

Time će završiti 27 milijuna kuna vrijedan posao, čiji su investitor Hrvatske ceste.

- Najviše smo angažirani na jugu Hrvatske, između Dubrovnika i Zadra, a Zračna luka Zadar trenutno je naš najveći projekt na kojem je stalno 50 do 60 radnika, što naših, što naših podizvođača. Zahvaljujući njihovom trudu, ispred smo rokova, iako je za svaki ulaz ili izlaz na gradilište potrebna specijalna dozvola zbog najviših standarda zaštite, ukazuje Košćak, dodajući da imaju izvrsnu suradnju s Agencijom za civilno zrakoplovstvo.

Da je jug Republike Hrvatske za Colas uistinu bitno tržište, govori i to da je tvrtka pred potpisivanjem 19 milijuna vrijednih radova na izgradnji spojne cesta do trajektne luke na otoku Šolti.

Ispred rokova

Radovi na kojima je angažiran Colas Hrvatska najveći je infrastrukturni zahvat u Zadarskoj županiji kojega vodi glavni inženjer gradilišta dipl. ing. građ. Marko Zjačić.

- Do danas smo napravili privremenu rulnu stazu i sada smo u proceduri predaje te nove rulne staze Zračne luke Zadar. Radi se o kompleksnoj proceduri jer se zrakoplovne agencije i kompanije diljem svijeta, a koje koriste usluge ZL Zadar, moraju upoznati s tim promjenama. To traje već mjesec dana, dok je sama izgradnja privremene rulnice trajala dva mjeseca. Istovremeno s time, tražimo dozvolu za ulazak u drugu fazu – početak iskopa podvožnjaka. Sve to se odvija u jeku turističke sezone s obzirom na rok izgradnje od 18 mjeseci. Uvjereni smo da će sve ići prema planu jer smo 19 dana ispred rokova, veli Zjačić.

Označeno u