Parkovi na 2. Civinet forumu predstavili projekt zaokruženog sustava elektromobilnosti Foto: Parkovi d.d.

Parkovi na 2. Civinet forumu predstavili projekt zaokruženog sustava elektromobilnosti

Varaždinske vijesti | 14.6.2017. u 08:13h | Objavljeno u Aktualno

Na 2. Forumu mreže za održivu urbanu mobilnost CIVINET Slovenija-Hrvatska-Jugoistočna Europa, održanom u petak 9. lipnja u Rijeci na temu "Planiranje i upravljanje održivim prometom", okupili su se brojni predstavnici gradova i općina, komunalnih poduzeća, instituta, fakulteta te nevladinog sektora.

U sklopu predstavljanja konkretnih primjera iz prakse, varaždinski Parkovi d.d. sudjelovali su sa svojim primjerom zaokruženog sustava elektromobilnosti u komunalnom sustavu Varaždina. Kroz promjer solarne elektrane, punionice za električna vozila i električnih vozila koja se koriste u radu, prikazan je zaokruženi sustav elektromobilnosti, koji je već sada primjer drugima kako se uz pomoć dostupnih fondova može realizirati ovakav ekološki projekt.

- Svim gradovima, bez obzira na veličinu, zajednički su problemi. Zajednički urbani izazovi uključuju zagušenje prometom, nedostatak sredstava za pružanje osnovnih usluga, probleme s infrastrukturom. "Održivi gradovi i zajednice" je jedan od 17 ciljeva Programa za održivi razvoj 2030, koje je usvojila Opća skupština UN-a, a koji je prvi globalni sporazum u povijesti kojim se utvrđuje univerzalni, sveobuhvatni program za djelovanje kojim će se utjecati na sve zemlje, uključujući nacionalne politike - napominju iz Parkova.

Kako je istaknuto, probleme je potrebno rješavati na sustavan način, a razmjena iskustava o održivoj mobilnosti u urbanim sredinama na Forumu bila je itekako poticajna i korisna. Riječki Civinet Forum ponudio je prezentacije usmjerene na razmatranje značaja planova održive urbane mobilnosti (SUMP), kao sastavnog dijela integriranog planiranja kojim se povezuje održivo urbano planiranje s održivom urbanom mobilnosti.

- Posebno su zanimljiva bila iskustva iz Ljubljane koja je počela malim koracima, zatvaranjem centra grada za promet. Sto tisuća kvadratnih metara je zona u centru grada u kojoj se pješaci i biciklisti normalno voze glavnom centralnom ulicom. Iz centra Ljubljane pješačke zone šire na ostale dijelove grada, kontinuirano grade biciklističku infrastrukturu i unapređuju javni prijevoz koji time postaje atraktivniji građanima. Cilj njihovih aktivnosti je da ljudi više pješače, žive zdravije, voze bicikle i uživaju u životu. I mi bismo željeli ovakvu sliku u Varaždinu - naglašavaju iz Parkova.

Sudionici foruma vidjeli su i primjere primjene energetski učinkovitih vozila u radu KD Čistoće iz Rijeke, poduzetnički projekt elektrifikacije automobila, Gradski prometni centar i Lučki kontrolni centar. Uz predstavnike gradova i općina, na Civinet Forumu sudjelovali su djelatnici komunalnih poduzeća, instituta, fakulteta te nevladinog sektora. Organizatori foruma bili su ODRAZ, Tajništvo CIVINET-a, Grad Rijeka kao koordinator Mreže.