OTVORENO: Slavko Canjuga, osnivač Hydromata, govori o posljedicama preuzimanja domaćih tvrtki

Napisao/la: -

- U globaliziranoj ekonomiji sasvim je normalna pojava da jače kompanije preuzimaju slabije, međutim, kada već do toga i dođe, odgovorne vlade se itekako bore da imaju kontrolu nad procesom preuzimanja i daljom sudbinom tih kompanija, pogotovo ako su one vrijedne u smislu posjedovanja određenog tehničko-tehnološkog znanja ili su, jednostavno, od strateškog interesa za gospodarstvo jedne države, ukazuje to Slavko Canjuga, osnivač i tehnički savjetnik u Hydromatu, poduzeću iz Horvatskog koje svoju hidrauličnu i drugu opremu izvozi u više zemalja, među kojima su Rusija, Norveška, Egipat, Irak...

Hrvatska, kako naglašava, nema konzistentne strategije industrijskog razvoja pa su hrvatske kompanije na svjetskom tržištu uglavnom prepuštene same sebi i vrlo teško se mogu boriti i održati vlastite „brandove“ u nadmetanju s poznatim svjetskim kompanijama, pogotovo u području strojogradnje i pratećih industrija.

- Tako sada imamo situaciju da je, uz časne iznimke, gotovo sva naša strojogradnja preuzeta od stranih kompanija i svela se na „nur Drehen nur Schweißen“ poslovanje kroz tzv. „low cost“, obavljajući određene vrste tehnoloških operacija, uglavnom njemačkim, austrijskim i talijanskim, koji rade kompletne proizvode i vlasnici su „know how-a“. Svi moramo biti na čisto s činjenicom da se snaga, suverenost i kvaliteta države ne mjeri po broju modernih zrakoplova, haubica, tenkova i sličnih stvari, nego ovisi o kvaliteti njene globalno konkurentne „high tech“ industrije, prvenstveno strojogradnje i pratećih industrija, kao i inovacijskom djelovanju njenih ljudi u tim sektorima. Ako to nije tako, država se urušava sama od sebe, bez obzira koliko oružja i vojske ima. Nažalost, primjera koji to potvrđuju širom svijeta ima koliko hoćete - ukazuje Canjuga, napominjući da je suverenitet države vrlo relativan pojam, pogotovo u današnjem globaliziranom vremenu.

Stoga se osnivač Hydromata pita jesmo li svjesni što znači strateški multiplikativni efekt, odnosno gubitak kontrole nad jednom kompanijom, kao što je INA ili Agrokorom, ali ne i samo njima.

                  Više o ovoj temi čitajte u novom broju Varaždinskih vijesti

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.