Varaždinska tvrtka GeoKol dobila posao na izgradnji žičare koja će opet voziti na Sljeme

Napisao/la: IKR -
Varaždinska tvrtka GeoKol dobila posao na izgradnji žičare koja će opet voziti na Sljeme Foto: Varaždinske vijesti

Izgradnja nove žičare do Sljemena, koja je krenula početkom godine nakon što su 300 milijuna kuna vrijedan ugovor potpisali zagrebački gradonačelnik Milan Bandić i Ranko Predović, direktor GIP Pionira, koji je na čelu konzorcija više poduzeća, posao je na kojem rade dokazani domaći, ali i strani izvođači.

Među njim je i varaždinsko poduzeće GeoKol, koje izvodi geotehničke radove za nosače buduće, 5.000 metara duge žičare, koja će za 16 i pol minuta doći na Sljeme.Radovi na Sljemenu pri kraju. Nije slučajno to što se na ovako vrijednom, ali i zahtjevnom poslu, našao GeoKol, budući da zapošljava stručnjake s iznimnim geotehničkim i građevinskim iskustvima s više stotina gradilišta. Jedno od njih je od početka godine i na Sljemenu.
- Izuzme li se rekonstrukcija remetinečkog rotora, sljemenska je žičara najveći projekt koji je trenutno u tijeku u Zagrebu. Oba projekta potrebna su glavnom gradu, jedan jer bi trebao pridonijeti boljoj protočnosti prometa, a drugi da bi Zagrepčane i posjetitelje Zagreba vratili u što većem broju na njihovu goru. Za to 1963. izgrađena prva, nešto kraća žičara, koja zbog dotrajalosti ne vozi desetak godina. Sada se prišlo izgradnji nove, dulje i veće žičare koja će imati i međupostaju Brestovec s koje se pruža uistinu lijep pogled. Za tu novu žičaru, koja će u odnosu na nekadašnju, imati četiri i pol puta veći kapacitet ljudi, radimo temeljenje. Dakle, gradimo pilote ispod stupišta za ukupno 29 stupova, koji su dijelom na staroj trasi, kao i zaštitu jame ispod svih objekata kako bi se radovi na iskopima mogli nesmetano odvijati, objašnjava Davor Kolarek, kao direktor tvrtke GeoKol, dodajući da su na Sljemenu prvo sanirali klizišta kako bi ovog proljeća mogli početi s ostalim radovima na čiju su dinamiku utjecala vremenske prilike.

Ova tvrtka specijalizirana za geotehničke radove ovih dana trebala bi dovršiti ugovorene radove na Sljemenu, dok će cijela žičara biti gotova na proljeće iduće godine, nakon što strani izvođači postave stupove i 84 gondole s po deset mjesta. Pristupne ceste do okretišta tramvaja Dolje u Gračanskom Dolju, odakle kreće nova sljemenska žičara za čije će se potrebe izgraditi i podzemna garaža, već su dovršene, što je bitno kod ovakvih projekata.
- Da bi mogli konkurirati za tako zahtjevan posao, udruži-li smo se s još jednom varaždinskom tvrtkom koja se bavi geotehničkim radovima te smo bili pozvani od strane tvrtke Pionir, koja je bila nositelj natječaja. Nekada je to radio Viadukt, no on je neslavno završio, iako su se vjerovnici htjeli odreći dijela potraživanje u sklopu predstačajne nagodbe, ali financijske institucije su bile protiv i tvrtka je otišla u stečaj - prisjeća se Kolarek, koji se i prije osnutka GeoKola 2003. godine bavio geotehnikom.

Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.