Kako su OPG-ovi u Toskani povezali gastro i eno ponudu sa smještajnim kapacitetima

Napisao/la: -

- Hrvatska se uopće nije predstavljala kao zemlja koja ima ogromni potencijal za cjelogodišnji turizam, pogotovo na kontinentu jer godinama se radi samo na suncu i moru, a zapravo imamo jako lijepa zelena polja, obiteljska gospodarstva koja se bave raznim poljoprivrednim poslovima, lijepe kuće za odmor u sklopu kojih se mogu degustirati domaći proizvodi, iznajmiti za godišnje odmore i aktivno provesti vikendi , ukazuje to Snježana Mikulčić Jakopović, jedna od 30-ak sudionika nedavnog studijskog putovanja u Toskanu, koje je organizirano s ciljem stjecanja iskustva za razvoj kontinentalnog turizma, a u sklopu projekta Zeleno želimo.

Iskustva susjeda

Posjet Toskani upriličen je u sklopu projekta Zeleno živimo, koji Hrvatska provodi skupa sa Slovenijom, a uključeni su grad Ludbreg, Turistička zajednica grada Varaždina te HGK Županijska komora Varaždin. Prije studijskog putovanja, održana su predavanja namijenjena poduzetnicima koji posluju u turističkoj djelatnosti, posebno u ruralnom području, zatim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, ekogospodarstvima i ekoproizvođačima te potencijalnim poduzetnicima u turističkom sektoru.

IMG_0198.JPG

- S obzirom na to da je cilj projekta napraviti objedinjenu turističku ponudu u Varaždinskoj županiji, išli smo na studijsko putovanje da vidimo kako se to radi u drugim zemljama pa smo posjetili Toskanu. Bilo nas je 38 zajedno sa Slovencima, a posjetili smo i ostale talijanske gradove i nekoliko različitih OPG-ova. Degustirali smo vino, sir, maslinovo ulje te naučili na koji naći oni rade svoju turističku ponudu. Cilj je da i mi osmislimo ponudu bilo u domeni rukotvorina, gastronomije, smještajnih kapaciteta, odnosno objediniti lokalna poljoprivredna gospodarstva - objašnjava sugovornica, dodajući da su se oni prijavili kao ekološki proizvođači s brendom certificirane ekološke kozmetike “Kuća Magične Trave”, koju proizvode na svom OPG-u Jakopović u Paki kod Novog Marofa te imaju i kuću za odmor na imanju Pijevci, također blizu Novog Marofa.

pijevci_naslovna.jpg

Kontinentalni turizam - budućnost

U Italiji je, kako naglašava, jako povezana gastronomija i turizam s poljoprivrednom proizvodnjom.
- Bili smo na jednom imanju čiji vlasnik posjeduje pet hektara vinograda, tri hektara maslina te u masliniku ima kuću za odmor s bazenom, koju iznajmljuje. Uz kuću ima i prostor za slavlja, a kao OPG nudi svoju hranu i piće te ujedno ima i malu trgovinu gdje se sve to može i kupiti. Degustirali smo vino, imaju kvalitetno maslinovo ulje i rade na edukativnom turizmu - ukazuje.
Kako naglašava, upoznali su se s uspješnom gastro-turističkom pričom susjeda, koji su uspjeli spojiti poljoprivredu i turizam te tako gostima pružili vrhunski doživljaj u svom prelijepom kraju.

- Na samom završetku putovanja posjetili smo i sajam rukotvorina, koji nas je, kao i Toskana, oduševio. Uvijek se može na takvim putovanjima naći dobrih ideja i nauči nešto novo od onih koji su iskusniji. Kod nas je jako malo obiteljskih gospodarstava koji imaju uz svoj proizvod i smještajne kapacitete, odnosno povezuju uslugu noćenja i gastronomsku ponudu. Mi to želimo poboljšati jer prodaja na kućnom pragu kod OPG-ova, u takvoj turističkoj zemlji u kakvoj smo mi, je budućnost. Cilj projekta je pokrenuti turizam u zaleđu objedinjavanjem gastronomije, poljoprivrede, proizvodnje, kulturnih i drugih dobara u dobar turistički proizvod, povećanje smještajnih kapaciteta i profilirati se kao destinacija. Na tome treba raditi - zaključuje Snježana.

Kuća Magične Trave

Već osam godina i u Paki se ne samo proizvodi, već i educira posjetitelje u sklopu ekološke i biodinamičke proizvodnje pod imenom Kuća Magične Trave.

- Posjetitelji mogu pogledati i educirati se o tome čime se mi bavimo, odnosno na koji način radimo. Mogu pogledati naše nasade, proizvodnju, pogon, destileriju, sušaru, postavljaju pitanja, isprobavaju proizvode i na kraju nešto kupiti - napominje.
Danas OPG Jakopović u svojoj ponudi nudi široku paletu proizvoda za njegu lica, tijela i kose, a Kuća Magične Trave pionir je na području organske kozmetike u Hrvatskoj, koja se razvila iz prvobitne ideje o uzgoju ljekovite biljke matičnjaka.

- U svim našim proizvodima koristimo ekološki uzgojene i prerađene sastojke autohtonih biljnih vrsta.. Trudimo se da većina ambalaže naših proizvoda bude od prirodnih materijala i da se može reciklirati. Vizija nam je da svi naši proizvodi budu u skladu s načelima ekološke i organske kozmetike te ekološke, organske i veganske prehrane - govori sugovornica, dodajući da njihovi proizvodi nisu testirani na životinjama, već na obitelji i prijateljima koji dragovoljno uživaju u njima.

 

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.