Grofica Lujza u dvorcu Trakošćan

| 25.1.2016. u 18:56h | Objavljeno u Društvo

Posjetitelji dvorca Trakošćan u Noći muzeja moći će upoznati kulturno-povijesne i običajne osobitosti novomarofskog kraja kroz interakitvnu dramsko-scensku igru o grofici Lujzi Erdődy, jednoj od najznačajnijih ličnost novomarofske povijesti s kraja 19. i početka 20. stoljeća. S likom i djelom grofice Lujze Erdődy posjetitelje će upoznati njezina dvojnica Dubravka Baneković kazivanjem zgoda iz grofičina života. Uz grofičinu dvojnicu o grofici će progovoriti i male seljačke djevojčice Magda i Marica koje će utjeloviti Iva Jež i Helena Baneković.

U izvedbi dramsko-scenske igre sudjelovat će i dramska družina „Kolo vilinsko“ koja od prošle godine djeluje pri Gradskoj knjižnici i čitaonici Novi Marof. Dramska družina „Kolo vilinsko“ predstaviti će  vjerovanja u mitska bića koja su prisutna na području Grada Novog Marofa posebice brojna vjerovanja u vile koje su prema narodnoj predaji živjele u špilji Vilenici kod Možđenca i Petračevoj pećini nadomak Podruta i Kamene Gorice.

Glazbenu notu čitavoj dramskoj-scenskoj igri o grofici Lujzi dat će zbor umirovljenika „Prigorčica“ iz Bisaga koji će pod vodstvom dirigentice Marije Tomurad izvesti narodne popijevke na kajkavštini. Bit će izvedene i popijevke koje na području novomarofskog kraja zabilježio poznati hrvatski etnomuzikolog Vinko Žganec.

Dramsko-scenska igra o grofici Lujzi bit će izvedena tijekom manifestacije Noć muzeja u dvorcu Trakošćan dva puta. Prva izvedba će se održati u 19.00 sati, a druga u 21.00 sat. Između predstava grofičina dvojnica prošetat će dvorcem te se družiti s posjetiteljima dijeleći kruščiće od lana. Posjetitelji te također moći u isto vrijeme vidjeti prezentaciju izrade grofičinih ruža od krep papira te pletenje jurjevskih ili vilinskih vijenaca. Prezentaciju će održati Štefanija Vuk, Štefanija Turković i Ana Martan.
Autor dramsko-scenske igre o grofici Lujzi kao i idejni začetnik i voditelj projekta „Grofica Lujza“ je Tibor Martan, diplomirani etnolog i profesor pedagogije.