Naslovnu ulogu u novoj operi "Madam Butterfly" pjeva Anamarija Knego: "Bit će snažno i potresno" Foto: Ilustracija

Naslovnu ulogu u novoj operi "Madam Butterfly" pjeva Anamarija Knego: "Bit će snažno i potresno"

VV | 4.3.2024. u 15:00h | Objavljeno u Društvo

Sopranistica Anamarija Knego, prvakinja HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, pjevat će naslovnu ulogu u operi “Madama Butterfly” Giacoma Puccinija, koja će biti premijerno izvedena u varaždinskom HNK Varaždinu u subotu, 16. ožujka. Anamarija Knego za ulogu Cio-Cio San u Puccinijevoj “Madami Butterfly” dobila je Nagradu publike u svom matičnom kazalištu u sezoni 2019./2020.

- Izuzetno mi je drago što imam priliku iznova ući u lik Cio-Cio San. Kako vrijeme prolazi dolazimo do novih spoznaja, preispitujemo prijašnje stavove te samim time uloga ne može biti isto otpjevana niti interpretirana. Razlika će biti velika, barem u mojem osjećanju i interpretaciji. Režija, kostimi, scenografija otkrit će puno dublji smisao Butterfly. Bit će jedinstveno, snažno i potresno - istaknula je Anamarija Knego, prvakinja riječkog kazališta s kojom smo razgovarali o ulogama u kojima je dosad pjevala,

Je li uloga Cio-Cio San jedna od najljepših, ali i najpotresnijih opernih uloga koje ste pjevali?

Za mene ne postoji sjajna ili manje sjajna uloga jer sve skladano je pravi umjetnički dragulj. Svaka uloga nosi ljepotu i draž koja preko pozornice prelazi na publiku. Nažalost, i u današnje “moderno” vrijeme postoje duboko nesretne i napaćene duše kao što je Butterfly i upravo zato je bezvremenska. To je najpotresnije.

Što je tajna uspjeha ove Puccinijeve opere?

Uspjeh ove opere je svakako u egzotičnosti Japana, njihova načina života i običaja, a maestro Puccini kroz glazbu to savršeno oslikava. Drugi ključ za uspjeh ove opere jest svakako sama priča nesretne mlade djevojke koja biva stjerana u kut, što zbog svojeg neznanja a ponajviše zbog časti i krutih pravila i zakona u Japanu. To se jasno iščitava dolaskom strica Bonza na scenu, koji odbacuje mladu Butterfly zbog prelaska na kršćanstvo. Vrlo okrutan i na neki način nasilan čin. Bonzo taj potez čini bez ikakvog preispitivanja samog postupka; slijepo pridržavanje pisanih i nepisanih pravila. Upravo je to Butterfly dovelo do krajnjih granica siromaštva. Biti otuđen, odbačen od obitelji i od naroda u vlastitoj državi je strašna spoznaja. Najžalosnije od svega jest činjenica da svojim rođenjem postajemo žrtve sistema u kojem živimo. Pravo na naš život i odluke polažu drugi ljudi, krenuvši od obitelji pa nadalje. Dakle, nije samo Japan krut po pitanju pravila i zakona.

Zašto je ova Puccinijeva opera bezvremenska i kakvu izvedbu može očekivati varaždinska publika pročitajte u novom broju Varaždinca...