FOI Smanjivanje satnice informatike u sklopu programa cjelodnevne škole loša je odluka Foto: Ilustracija/Arhiva VV

FOI Smanjivanje satnice informatike u sklopu programa cjelodnevne škole loša je odluka

IHR/Varaždinske vijesti | 2.4.2023. u 15:52h | Objavljeno u Društvo

-- Smatramo da je smanjivanje satnice informatike u sklopu eksperimentalnog programa cjelodnevne škole u Hrvatskoj - loša odluka. Satnica informatike u školama ne samo da se ne bi smjela smanjivati, već bi se trebala povećavati u skladu s brzim razvojem informacijske tehnologije, umjetne inteligencije i pametnih industrija. To se događa i nitko to neće moći zaustaviti, a pripremiti djecu za korištenje digitalnih tehnologija, umjetne inteligencije, raditi na podizanju njihovih digitalnih kompetencija, učiti ih kako algoritamski misliti i rješavati probleme je sigurno visoki prioritet današnjeg doba. Uloga učitelja je usmjeriti djecu da sama razumiju, procjene i prepoznaju problem te im
pomoći u koracima pri rješavanju, a tome treba služiti i informatika - komentirala je prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, dekanica FOI-ja naše pitanje o programu cjelodnevne škole, koji je nedavno predstavilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a prema kojem se broj sati informatike u osnovnim školama svodi na jedan sat tjedno.

Predstavljeni program cjelodnevne škole od jeseni bi se eksperimentalno provodio u 50-ak osnovnih škola u Hrvatskoj. Dio učitelja iz osnovnih škola zbog tog su se programa već digli na noge i ovu ideju Ministarstva nazivaju - nemogućom. Pokrenute su i dvije peticije, a posebno su ogorčeni nastavnici informatike jer, prema planu Ministarstva, umjesto informatike uvodi se predmet "Informacijske i digitalne kompetencije” koji će se provoditi obavezno jednom tjedno, dok će učenici koje zanima dodatno moći u tome učiti kroz izvannastavne aktivnosti.

Izv. prof. dr. sc. Goran Hajdin s FOI-ja podsjeća kako je u 21. stoljeću informatika jedan od pokretača društva.

- Gotovo da nema aktivnosti koju koristi suvremeno društvo, a da u njoj nema i informatike. Uloga škole je da učenike pripremi za život. Za kakav će ih život pripremiti ako Ministarstvo predlaže smanjivanje satnice jedino informatici u osnovnoj školi? Svatko tko je provodio nastavu informatike zna da se u jednom satu malo toga može odraditi zbog specifičnosti rada: samo da se pripremi oprema i pokrenu odgovarajući programi, a na kraju navedeno pohrani i vrati na mjesto, potrebno je određeno vrijeme - kaže izv. prof. dr. sc. Hajdin...

Više pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...