Centar 112 prošle godine zaprimio čak 31.466 poziva

M.P./Varaždinske vijesti | 7.2.2017. u 12:10h | Objavljeno u Aktualno

U 2016. godini Centar 112 Varaždin zaprimio je 31.466 poziva od čega je u 19.641 slučajeva pozivateljima pružena pomoć savjetom, angažiranjem žurnih službi ili drugih nadležnih službi i institucija. Izvijestili su o tome iz varaždinskog Centra 112 povodom obilježavanja dana broja 112 u subotu 11. veljače.

Naime, nakon što je odlukom Vijeća Europske unije 1991. godine ustanovljen jedinstven europski broj za hitne situacije – 112, deklaracijom Europskog parlamenta od 2007. godine, 11. veljače utvrđen je kao dan kada se u Europi obilježava dan broja 112.

Sustav 112 u Republici Hrvatskoj uspostavljen je 2005. godine i djeluje u okviru Državne uprave za zaštitu i spašavanje. Osnovna zadaća mu je prijem poziva kojim građani RH i strani državljani mogu zatražiti pomoć ili dojaviti ugrožavanje ljudskih života, imovine ili okoliša.

Iz varaždinskog Centra 112 nadalje navode kako je prema Hitnoj medicinskoj pomoći preusmjereno 7.215 poziva kojima su građani tražili intervenciju HMP ili medicinski savjet, dok je Operativnom-komunikacijskom centru Policijske uprave Varaždinske usmjereno 2.879 poziva kojima su građani, ustanove ili pravne osobe tražile intervenciju ili informaciju policije.

Dojave o požaru ili potrebe za intervencijom Javne vatrogasne postrojbe, odnosno dobrovoljnih vatrogasnih društava, centar je zaprimio u 344 slučaju. Pozivi su preusmjereni u vatrogasni operativni centar JVP Varaždin.

Podsjetimo, osnovne prednosti poziva na broj 112 su da pozivatelj ne treba poznavati telefonske brojeve žurnih službi te strukovne i teritorijalne nadležnosti službi potrebnih u hitnoj situaciji, a jedan hitni poziv na 112 paralelno alarmira nekoliko službi jer nakon dojave operater alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju čime se štedi na vremenu jer hitne službe nije potrebno pojedinačno pozivati.

Također, hitnim službama je olakšan rad jer operater u centru 112 filtrira zlonamjerne, nenamjenske i opetovane pozive kada se jedan slučaj višestruko dojavljuje od različitih očevidaca što hitnim službama ometa rad.

Osim poziva za hitne službe na broj 112 zaprimaju se pozivi građana koji traže pomoć i savjete vezane uz svakodnevne životne probleme i situacije. U trenucima kada se nađu u situaciji da ne znaju kome se obratiti sve više građana zatraži pomoć pozivom na broj 112. Djelatnici centra 112 nastoje tada pomoći građanima savjetom ili upućivanjem na nadležne službe, organe ili ustanove.

- Na usluzi smo i stranim državljanima koji su na proputovanju ili borave na području naše županije. Tijekom 2016. godine Centar 112 Varaždin zaprimio je 19 poziva stranih državljana koji su putem broja 112 zatražili pomoć - navode iz varaždinskog Centra 112.

U slučajevima traganja i spašavanja na nepristupačnim predjelima Centar 112 Varaždin angažira pripadnike Hrvatske gorske službe spašavanja – stanica Varaždin. Najčešće intervencije ove službe odnose se na spašavanje povrijeđenih na Ivančici i Ravnoj gori. Za intervencije i spašavanje na vodi po potrebi angažiraju se pripadnici Kluba podvodnih aktivnosti „Drava“ Varaždin koji su ujedno i u sastavu državne specijalističke postrojbe civilne zaštite za spašavanje na vodi.

Ovisno o potrebama, Centar 112 surađuje sa Hrvatskim vodama, Hrvatskom elektroprivredom, Poduzećem za ceste Varaždin, raznim inspekcijama i drugim službama i institucijama koje se po potrebi uključuju u aktivnosti vezano uz zaštitu i spašavanje ljudi, materijalnih dobara i okoliša.

Označeno u