BRUNO ISTER S direktorom Varkoma razgovarali smo o pročistaču, balama, cijeni vode... Foto: Luka Šalamun

BRUNO ISTER S direktorom Varkoma razgovarali smo o pročistaču, balama, cijeni vode...

| 4.3.2024. u 19:00h | Objavljeno u Aktualno

Direktor Varkoma Bruno Ister prošli je tjedan uručio Ugovor za radove na dogradnji i rekonstrukciji varaždinskog pročistača izvođaču radova, tvrtki GH Holding iz Slovenije, čime je završetak cjelokupnog projekta Aglomeracije Varaždin postao još korak bliži.

Tim povodom razgovarali smo s Isterom o ovom projektu, ali i o drugim aktualnostima.

Kada počinje rekonstrukcija i dogradnja varaždinskog pročistača i hoće li njegov završetak biti u rokovima za završetak Aglomeracije Varaždin?

- U četvrtak 29. veljače svečano je uručen ugovor za izvođenje radova odabranom izvođaču GH Holding iz Ljubljane. Cijeli proces gradnje predviđen je po modelu "Žuti Fidic", tako da izvođač sad ima 28 dana za potpis uručenog ugovora i dostavu garancije za uredno izvršenje ugovora. To je stvar proceduralnog karaktera i nakon toga započinju pripremni radovi. U prvom redu izvođač mora krenuti s izradom glavnog projekta, te započeti ishođenje građevinske dozvole. Da podsjetim, u prethodna dva neslavna pokušaja izrađen je idejni projekt i ishođene su četiri lokacijske dozvole, što ubrzava cijeli proces. Izgubljena je godina dana u žalbenom postupku, no nije uzalud jer ušteda na projektu u odnosu na žalitelja iznosi preko 5 milijuna eura.

Krajnji rok izgradnje je do kraja 2026. godine, što se poklapa s trajanjem programskog razdoblja PKK - Nova Kohezija, u koji je naš projekt ušao zajedno sa sedam najvećih projekta u vodoopskrbi RH. Osigurana su i dodatna sredstva te stvoreni svi drugi preduvjeti da projekt dovršimo u planiranom roku.

Jesu li sve ostale faze Aglomeracije Varaždin završene?

- Što se tiče građevinskih radova na terenu, oni su uglavnom dovršeni. Ipak, mjerilo dovršenosti koje je preuzeto ugovorom o dodjeli su redom: uporabna dozvola - okončani obračun - primopredaja radova. Zajedno s uređajem za pročišćavanje moramo ishoditi 19 uporabnih dozvola. Dosad je ishođeno 14 i još četiri su predviđene do konca travnja ove godine. Iako će zbog zahtjeva izvođača radova za povećanjem cijene okončani obračun i primopredaja potrajati duže od predviđenog, svi pravci mreže bi trebali biti dovršeni do jeseni.

Uz Aglomeraciju, velik projekt je i sanacija odlagališta baliranog otpada u Brezju, pa budući da ste bili član "tima za bale", možete nam pojasniti ukratko na koji će se način zbrinjavati bale, jer vidimo da kod nekih građana postoje određene sumnje u sam postupak?

- Zbrinjavanje baliranog otpada je konačno počelo, 300 tona dnevno, 6.000 tona mjesečno odlazi u obližnji pogon za mehaničko biološku obradu. Odlagalište je pretvoreno u gradilište, na kojem se pod vodstvom šefa gradilišta, uz nadzornog inženjera odvija utovar, vaganje i odvoz baliranog otpada. Bale se odvoze u prostor biološke obrade, gdje se otvaraju i suše, a nakon toga idu na liniju za razvrstavanje. Kao na svakom gradilištu, vodi se i kompletna dokumentacija predviđena Zakonom o gradnji, a obračun se vrši prema stvarnim količinama uz obaveznu dokaznicu količina. Građani mogu biti mirni, bale će se sigurno obraditi na način predviđen u projektu i ostaloj tehničkoj dokumentaciji.

Što nastaje obradom bala u MBO-u u Brezju, što je s pravnim zavrzlamama oko baliranog otpada, u kojoj je fazi pripajanje Ivkom-voda Varkomu, što je s drugim aglomeracijama na području županije, kakva je situacija s gubicima vode u vodoopskrbnom sustavu te hoće li se i kada mijenjati cijena vode, pročitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...