Bila nedjelja radna ili ne, nema prodavača: uvoz radnika i u sektoru trgovine nužan?

Napisao/la: -

- Nedjelja kao neradni dan za trgovce ima smisla samo kada bi to vrijedilo za sve trgovine u Hrvatskoj, a ne da trgovine nedjeljom u jednoj općini ne rade, a već u susjednoj imaju otvorena vrata – tvrdi Josip Peras, vlasnik trgovačkog obrta “Marica” iz Martijanca, jedne od ukupno sedam trgovina na području te općine koje su prve u Hrvatskoj s početkom ove godine zatvorile vrata nedjeljom.

Hoće li uskoro svoja vrata zatvoriti i ostale trgovine u Hrvatskoj? Iako je bilo već nekoliko propalih pokušaja oko uvođenja nedjelje kao neradnog dana u trgovini, Ministarstvo gospodarstva navodno ponovno radi na tome i analizira hoće li i koliko zatvaranje trgovina ugroziti gospodarstvo. Vlasnik martijanečke “Marice” Peras u kojoj rade dvije prodavačice kaže da iako su mali, na poslovanju se ipak “poznaje” neradna nedjelja.
- Sada je prošlo gotovo pola godine od kada su trgovine na području Martijanca potpisale sporazume s Općinom Martijanec i za svoju trgovinu mogu reći da se “osjeti” na poslovanju zbog toga što trgovina ne radi nedjeljom – rekao je vlasnik “Marice”.

Manjak prihoda zbog neradne nedjelje posebno bi mogli “osjetiti” veliki trgovački lanci. Uz veliki trgovački centar u Općini Kneginec Gornji i na području Varaždina je velik broj trgovačkih centara čije bi zatvaranje vrata nedjeljom moglo i značajnije utjecati na njihove prihode s obzriom da su za vikend trgovački centri prepuni. Zato je i važno prije bilo kakve odluke napraviti ozbiljnu i sveobuhvatnu analizu mogućih posljedica ukidanja rada nedjeljom u sektoru trgovine, tvrdi direktorica HUP – Regionalnog ureda Varaždin Sanja Ostroški.

- Tom odlukom bile bi obuhvaćene trgovine robom široke potrošnje i trgovački centri, kiosci, benzinske pumpe i svi ostali oblici prodajnih prostora i bez dublje analize takve odluke mogu imati dalekosežan utjecaj na štetu pojedinih prodajnih formata. Također, potrebno je promotriti rad sektora trgovine i kroz turistički aspekt ne samo za vrijeme ljetnih mjeseci već kroz sezonski atraktivne događaje poput adventskih događanja u većim gradovima i drugih aktivnosti i događaja u susret blagdanskim periodima. Trgovina je specifičan i dinamičan sektor koji se svojim aktivnostima prilagođava potrebama i zahtjevima kupaca odnosno kupovnim navikama potrošača koje se razlikuju od tržišta do tržišta pa čak i unutar iste zemlje među pojedinim regijama. Sve su to razlozi zbog kojih takva odluka nije jednostavna – ističe Ostroški.

Više o ovoj temi čitajte u novom broju Varaždinskih vijesti...

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.