PARADOKS Biciklisti će se u Varaždinu moći tuširati, ali ne i voziti biciklom

Biciklisti su najvećim prosvjedom ikad u Varaždinu, rekli što misle o zabrani bicikliranja u gradu Biciklisti su najvećim prosvjedom ikad u Varaždinu, rekli što misle o zabrani bicikliranja u gradu

Na parkiralištu kod varaždinskoga groblja, točnije u ulici Ratimira Hercega, pri kraju je izgradnja cikloturističke prihvatne točke. Radi se turističkom objektu namijenjenom biciklistima-turistima, tzv. cikloturistima. Njih je, kako su nam svojedobno pojasnili u gradu - sve više.

Nevezano na pomanjkanje konkretnog broja cikloturista koji prolaze kroz Varaždin, ima još jedno, možda još važnije pitanje koje se povlači, a to je sljedeće: u kakav grad cikloturist dolazi i hoće li se u njemu kao biciklist osjećati ugodno?

Pozitivna ideja, ali...

O tome smo razgovarali s članicom udruge Varaždinski biciklisti Kristinom Škrokov. Ona smatra kako je ideja izgradnje točke svakako pozitivna, no ističe kako se treba još mnogo toga napraviti kako bi se Varaždin mogao uistinu nazivati “gradom bicikala”.

- Možda je malo paradoksalno da biciklistu dajemo takvu vrhunsku uslugu cikloturističke prihvatne točke u kojoj se može istuširati i slično, a s druge strane mu se prezentira grad u kojem je središtem grada zabranjeno prometovanje biciklima. Uz to, biciklistička infrastruktura ima brojne probleme i puna je prekida. Udruga je radila istraživanje i praktički svakih 300 metara biciklist bi trebao sići s bicikla. To je nešto što se treba i može riješiti - ukazuje Kristina Škrokov.

Dodaje da probleme treba prvenstveno riješiti zbog lokalnih biciklista, odnosno građana, koji svakodnevno biciklom idu na posao, na plac, u grad na kavu...

- Vožnja biciklom Varaždincima je u krvi. To je nešto prirodno pa uostalom i zdravo i mi smatramo da zabrana prometovanja centrom nije opravdana. Uostalom, kakav je to grad bicikala bez biciklista - pita se Kristina Škrokov.

Smatra da ako se riješe problemi biciklističke infrastrukture da ona bude funkcionalna za lokalno stanovništvo, da će se tada i svaki turist-biciklist dobro osjećati.

- Izrazito me veseli da je to napokon i uočeno te se o biciklističkoj infrastrukturi počelo pričati kao cjelini - kaže Kristina. Alternativno rješenje Dodaje da se do sada biciklistička infrastruktura razvijala stihijski, odnosno tu i tamo kada se rekonstruiralo neko raskrižje i slično. Ipak, smatra kako bi se jako veliki problem varaždinskih biciklista mogao vrlo jednostavno riješiti ukidanjem zabrane vožnje biciklom kroz središte grada.

- Što se tiče centra, mišljenja smo da je cijeli centar, osim Korza, pogodan za bicikliste. Na Korzu je zbog terasa i uskih prolaza u redu da biciklist siđe s bicikla i propješači, ali u ostalim ulicama nema potrebe. Dovoljno bi bilo brzinu kretanja ograničiti na brzinu kretanja pješaka i označiti prostor kretanja biciklista i pješaka - predlaže Kristina.

Dodaje kako bi se na taj način mnogo riješilo, a takav zahvat nije preveliki zalogaj.

- Naravno trebalo bi označiti prostor kretanja biciklista i pješaka kako bi se znalo tko kuda prolazi i kako bi se smanjio taj neki sukob koji postoji te da se uvede ograničenje brzine od pet kilometara na sat, odnosno na bicikliranje brzinom pješaka - pojasnila je Kristina Škrokov. Komentirala je i slučaj zbog kojeg je došlo do zabrane bicikliranja u gradu.

- Prema našim iskustvima, većina biciklista kroz grad prolazi mirno, sporo i kulturno, jer to je tradicija Varaždina i Varaždinaca. Istina je da se dogodila prometna nesreća u kojoj je žene stradala zbog biciklista, ali u prometu automobilima nesreće se događaju svaki dan i, naravno, da nije rješenje potpuna zabrana prometa. Rješenje je u poboljšanju infrastrukture, edukaciji i prevenciji, a sve se to identično odnosi i na promet biciklima - ukazuje Kristina koja se nada da će biciklisti biti uskoro prepoznati kao jednakovrijedni sudionici u prometu kojima treba omogućiti slobodno kretanje.

Zasad ništa od ukidanja zabrane vožnje biciklima središtem?

Iako je varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok u predizbornoj kampanji kazao kako ne ne vjeruje u zabrane, već u prevenciju, čini se da aktualna vlast (barem zasad) ne planira mijenjati odluku o zabrani vožnje biciklom središtem grada. Naime, u Gradu Varaždinu prošli tjedan su nam kazali kako smatraju da je navedenom Odlukom postignuta ravnoteža između potreba biciklista i pješaka u središtu.

Podsjetili su kako kroz užu pješačku zonu nije dozvoljena vožnja biciklom, mopedom, motociklom, skuterom, lakim četverociklom i sličnim vozilima. Iznimno je dozvoljena vožnja biciklom u pješačkoj zoni osim Ulicom Ivana Gundulića, Franjevačkim trgom, Trgom kralja Tomislava, Gajevom ulicom, Pavlinskom ulicom, Kapucinskim trgom i Kazališnim trgom gdje vrijedi stalna zabrana vožnje biciklom.

Poručili su i kako Grad Varaždin kontinuirano provodi i potiče mjere unapređenja biciklističkog prometa, u cilju smanjivanjem prometa vozilima.

- Najviše se u tom pogledu postiglo izgradnjom biciklističkih staza i postavljanjem biciklističkih parkirališta na javnom prostoru - smatraju u Gradu. Iako je varaždinski gradonačelnik Ivan Čehok u predizbornoj kampanji kazao kako ne ne vjeruje u zabrane, već u prevenciju, čini se da aktualna vlast (barem zasad) ne planira mijenjati odluku o zabrani vožnje biciklom središtem grada. Naime, u Gradu Varaždinu prošli tjedan su nam kazali kako smatraju da je navedenom Odlukom postignuta ravnoteža između potreba biciklista i pješaka u središtu.

Podsjetili su kako kroz užu pješačku zonu nije dozvoljena vožnja biciklom, mopedom, motociklom, skuterom, lakim četverociklom i sličnim vozilima. Iznimno je dozvoljena vožnja biciklom u pješačkoj zoni osim Ulicom Ivana Gundulića, Franjevačkim trgom, Trgom kralja Tomislava, Gajevom ulicom, Pavlinskom ulicom, Kapucinskim trgom i Kazališnim trgom gdje vrijedi stalna zabrana vožnje biciklom.

Poručili su i kako Grad Varaždin kontinuirano provodi i potiče mjere unapređenja biciklističkog prometa, u cilju smanjivanjem prometa vozilima.

- Najviše se u tom pogledu postiglo izgradnjom biciklističkih staza i postavljanjem biciklističkih parkirališta na javnom prostoru - smatraju u Gradu. 

Jelena Toth: Lokacija kod groblja - početak kružne biciklističke rute

DSC 3168 900x606

- Pozicioniranje Varaždina kao destinacije cikloturizma jedan je od ciljeva turističkog razvoja predviđen Strateškim planom razvoja turizma, koji predviđa i dodatna ulaganja u biciklističku infrastrukturu. Jedno je i uređenje cikloturističke prihvatne točke kod varaždinskog groblja, na lokaciji koja je inače početak kružne biciklističke rute Od dvorca do dvorca. Uređenjem takve točke poboljšat će se i unaprijediti kvaliteta turističke ponude namijenjene cikloturistima koje će se moći zadržati dulje u gradu - kazala je direktorica Turističke zajednice Grada Varaždina Jelena Toth.

Facebook komentari
Komentari ispod članaka ni na koji način nisu stavovi uredništva Varaždinskih vijesti te su za njih odgovorni isključivo čitatelji. Ističemo kako je stav redakcije da je zabranjeno vrijeđanje, govor mržnje te poticanje diskriminacije na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, dobi, rodnog identiteta ili spolne orijentacije. Svi komentari za koje uredništvo procijeni da su neprikladni bit će obrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim tijelima.

Varaždinske-vijesti.hr koriste kolačiće (eng. Cookies) radi pružanja što boljeg korisničkog iskustva. Ako nastavite koristiti ovu web stranicu prihvaćate korištenje kolačića.